• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400110604189
  • خبرنگار : 30054

۱۰ فاکتور مهم قیمت گذاری ماشین دست دوم

۱۰ فاکتور مهم قیمت گذاری ماشین دست دوم

قیمتی که برای یک ماشین صفرکیلومتر در نظر می‌گیرید با عددی که برای یک خودرو کارکرده تعیین می‌شود متفاوت است. برای تعیین قیمت یک ماشین صفر نو بودن همه قطعات، سالم بودن بدنه آن و صفرکیلومتر بودن ماشین در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام خودرو ۴۵، برای یک ماشین دست دوم داستان تفاوت دارد. یک ماشین دست دوم با توجه به تعداد سال‌هایی که از تولید آن گذشته و کیلومترهایی که پشت سر گذاشته قیمت گذاری می‌شود. همچنین صافکاری بدنه و رنگ‌شدگی آن، تصادف‌هایی که ماشین داشته و مشکلات ریز و درشتی که پشت سر گذاشته هم در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

به همین دلیل است که دلالان و افراد عادی گزینه‌های معتبری برای سنجش سلامت ماشین‌های کارکرده و قیمت گذاری روی آن‌ها محسوب نمی‌شوند. ماشین باید حتماً تحت نظر کارشناسان فنی و حرفه‌ای این کار مانند کارشناسان خودرو ۴۵ مورد بررسی قرار بگیرد و سپس طبق فاکتورهایی که برای این موضوع وجود دارد قیمت ماشین دست دوم مشخص شود. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی که روی قیمت گذاری ماشین‌های کارکرده موثر هستند را ارائه کرده‌ایم.

فاکتورهای مهم فروش ماشین دست دوم در تهران و شهرستان‌ها

برای فروش ماشین کارکرده در تهران و شهرستان‌ها باید این فاکتورها را در نظر داشته باشید.

۱) سن و طول عمر مفید

ماشین یک وسیله مصرفی است و طول عمر مشخصی دارد. به همین دلیل برای ماشین فروشی دست دوم باید به این نکته توجه داشته باشید. همه ماشین‌ها را نمی‌توان با طول عمر یکسان دسته‌بندی کرد. چون نوع لوازم مصرفی و کیفیت ساخت آن‌ها با هم متفاوت است.

۲) میزان کارکرد ماشین

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که برای فروش ماشین پول لازم باید در نظر داشته باشید، طول عمر خودرو است. اگر ماشین شما چندساله است ولی زیر هزار کیلومتر راه رفته، قیمت متفاوتی با ماشینی که بالای ۱۰ هزار کیلومتر را طی کرده خواهد داشت. استانداردی که برای طول عمر خودرو در نظر گرفته شده ۲۵ هزار کیلومتر به ازای هر سال از طول عمر آن است.

۳) اعتبار بیمه ماشین

اگر ماشین شما بیمه داشته باشد و تخفیف‌های بیمه آن را استفاده نکرده باشید، فروش ماشین در تهران و شهرستان‌ها با مبلغ بالاتری برایتان انجام می‌شود؛ اما کسانی که بیمه ماشین آن‌ها رو به اتمام است یا کوپن بیمه را به خاطر تصادف به دیگران داده‌اند و تخفیف بیمه ندارند، باید ماشین خودشان را با قیمت پایین‌تری بفروشند.

۴) رنگ خوردگی ماشین

دلایل زیادی برای رنگ زدن یک ماشین وجود دارد. اگر خودرو دست دوم شما تصادف داشته یا اینکه در اثر سهل‌انگاری ماشین را به جایی مالیده‌اید و رنگ بخشی از بدنه آن جدا شده، باید آماده باشید که به عنوان فروشنده ماشین دست دوم آن را سه تا پنج درصد پایین‌تر از قیمت بازار بفروشید. البته برای کسانی که ماشین‌هایشان از سمت جلو تصادف داشته یا رنگ شده است این افت قیمت بیشتر خواهد بود.

۵) تصادفات سنگین

اگر ماشین تصادف سنگینی را تجربه کرده و سقف آن رنگ شده یا شاسی ماشین یا ستون‌های آن صدمه خورده است، قیمتی که برای ماشین فروشی دست دوم تعیین می‌شود بسیار کمتر از حد نرمال است.

۶) وضعیت داخلی ماشین

اگرچه سلامت ظاهری و فنی ماشین‌سواری در محاسبه قیمت خودرو کارکرده بسیار مهم است، اما عوامل دیگری هم در معاملات ماشین تاثیرگذار هستند. از جمله آن‌ها می‌توان به پاره شدن روکش صندلی‌ها، صدمات و خرابی دستگیره درها، پاره شدگی داشبورد و... اشاره کرد.

۷) سلامت فنی ماشین دست دوم

۱۰ فاکتور مهم قیمت گذاری ماشین دست دوم

ماشین‌های دست دوم معمولاً مشکلاتی مانند روغن‌سوزی یا روغن‌ریزی را تجربه می‌کنند. علاوه بر آن مشکلاتی که در ترمز گرفتن ماشین وجود دارد، خرابی واشر سر سیلندر و... هم می‌تواند باعث کم شدن قیمت ماشین شود. به همین دلیل است که کارشناسان خودرو ۴۵ توصیه می‌کنند قبل از فروش ماشین حتماً سلامتی فنی آن را بررسی کرده و مشکلاتی که وجود دارد را اصلاح کنید.

۸) آپشن­های ماشین

آپشن­های روی خودرو که خود کارخانه آن‌ها را برای ماشین در نظر گرفته هم روی محاسبه قیمت خودرو کارکرده موثر هستند. اگر این آپشن­ها سالم باشند خریدار خودرو دست دوم باید یک مبلغ را بپردازد و در صورت خرابی هرکدام از آن‌ها فروشنده خودرو دست دوم باید آمده کم شدن قیمت ماشینش باشد.

۹) وجود قطعات یدکی ماشین در بازار

اگر ماشینی که دارید از رده خارج‌شده یا به دلیل تحریم و... لوازم‌ یدکی آن در بازار پیدا نمی‌شود و نایاب است، باید قیمت ماشین را کمتر از سایر خودروهای مشابه آن در نظر بگیرید.

۱۰) آپشن­های اضافی ماشین دست دوم

ماشین بازها خرج زیادی برای خودروی‌شان می‌کنند. سیستم صوتی گران‌قیمت و اکسسوری­هایی مانند رینگ‌های حرفه‌ای از جمله لوازمی هستند که این ماشین‌ها دارند. اگر می‌خواهید یک ماشین تمیز و لوکس کارکرده بگیرید، این خودروها گزینه مناسبی برایتان هستند.

خرید خودرو با درج قیمت را از کجا انجام دهیم؟

حالا که ویژگی‌های ماشین‌ها دست دوم را برای قیمت گذاری آن‌ها شناختید، وقت آن است که برای خرید ماشین دست دوم یا کارکرده یک وب سایت مطمئن را انتخاب کنید. وب‌سایتی که خرید خودرو با درج قیمت را برایتان ممکن کند و بتوانید از طریق آن خرید خودرو کارشناسی شده کارکرده را انجام دهید. خودرو ۴۵ همان وب‌سایتی است که برای خرید انواع ماشین‌های دست دوم خارجی و داخلی می‌توانید روی آن حساب کنید. کلیه ماشین‌هایی که در این وب سایت معرفی شده‌اند با کارشناسی دقیق قیمت گذاری شده‌اند و تمام عیب و ایرادهای آن‌ها در بخش فروش ماشین مشخص است.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha