• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400112217080
  • خبرنگار : 71362

واکنش وندی شرمن به "موقعیت برتر ایران" در مذاکرات وین

واکنش وندی شرمن به "موقعیت برتر ایران" در مذاکرات وین

معاون وزیر خارجه آمریکا نسبت به اظهار نظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴ ، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارنظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات هسته‌ای را رد کرد و گفت: ما (فقط) هر چیزی که ایران ارائه دهد را قبول نمی‌کنیم. در صورتی که ایران به برجام پایبند بماند، ما برجام را به طور کامل وارد خواهیم کرد.

وی افزود:  همه گزینه‌های ما همیشه روی میز باقی می مانند، صرف نظر از اینکه چه چیزی در اینجا انتخاب می‌شود.

تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه اخیراً در نامه ای به بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که هر توافقی باید "برای ارزیابی" به کنگره ارائه شود و "احتمال جلوگیری از اجرای کنگره" است اما دولت بایدن تاکنون به این نامه پاسخی نداده است.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه همچنین اعلام کرده‌اند که با لغو تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه ایران مخالف هستند و گفته‌اند که این اقدام به تهران برای آنچه آنرا فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خوانده‌اند، کمک می‌کند.

مارک دوبوویتز، رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که مخالف توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بود، گفت که ایرانی‌ها «می‌دانند که رئیس‌جمهور بایدن برای رسیدن به توافق ناامید است». او به خبرگزاری فرانسه گفت: "بنابراین آنها دولت را برای گرفتن امتیاز تحت فشار قرار داده اند." دوبوویتز که از بازگشت به "فشار حداکثری" حمایت می کند، گفت که دولت می خواهد "برنامه هسته ای ایران را دوباره در یک جعبه قرار دهد" تا آنها بتوانند روی اولویت های دیگر مانند چین تمرکز کنند. او گفت: "مشکل این است که جعبه در ندارد."

داریل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات، طرفدار احیای این توافق است و استدلال می کند که "هیچ گزینه جایگزین مناسبی برای بازگرداندن سریع پایبندی به برجام وجود ندارد."

کیمبال گفت: «واقعیت این است که بدون بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام، بیش از حد قابل قبول، ممکن و شاید حتی محتمل است که ایران برای تبدیل شدن به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای تلاش کند.»

به گزارش ایسنا، دور هشتم مذاکرات وین روز سه شنبه با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۲ ۱۵:۴۹

آمریکای کثافت کشورها رو نابود کردی ایران افغانستان عراق همه رو نابود کردی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۲ ۱۶:۲۶

این همان اَشغالی است که در مذاکرات قبلی گفته بود دروغگویی در DNA ایرانی هاست زمونه خیلی زود ثابت کرد دروغ گو وغیر قابل اعتماد چه دولت ی است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۲ ۱۹:۳۸

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۲ ۲۰:۴۷

آمریکا مجبور است که بامنت کشی به برجام برگردد زمان آمریکا دیگر به سرآمده حالا این ایران است که حرف اول و آخر را میزند ما ملت هم مشکلات را برای رسیدن به قله ی عزت تحمل کرده و خواهیم کرد زنده باد ایران و ایرانی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۲۱:۰۱

آفرین

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۲ ۲۳:۳۳

شرمن جان دیگه کم کم تو هم باید منتظر مور و ملخ باشی!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۱:۵۹

ضرر و منفعت مردم ایران از انرژی هسته ای هر کس میداند برای مردم ایران بنویسد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۶:۵۱

منفعت؟! از جبران برق و گاز که دیگه قطعی نداره تا کمتر مصرف شدن آب برای تولید برق آبی... استفاده در صدها حوزه پزشکی برای درمان بیماریهای صعب العلاج همچون سرطان... استفاده بجای سوخت های کثیف فسیلی و مازوت در تاسیسات در نتیجه آلودگی هوای کمتر...و صدها چیز دیگه که توی مخیله شما نمیگنجه... برا همینه آمریکا ایران بدون هسته ای میخواد‌..‌. اندکی تامل کن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۸:۳۱

اگر صنعت و دانش هسته ای سودی نداشت غرب و شرق بویژه آمریکا دنبال چه هستند؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۸:۱۴

کمتر از ۱۰ روز تا توافق یا نابودی برجام؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۳ ۱۸:۲۹

اگر صنعت و دانش هسته ای سودی نداشت غرب و شرق بویژه آمریکا دنبال چه هستند؟