• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401011507093
  • خبرنگار : 71129

وال استریت ژورنال: زلنسکی چند روز پیش از حمله روسیه پیشنهاد صلح را رد کرد

وال استریت ژورنال: زلنسکی چند روز پیش از حمله روسیه پیشنهاد صلح را رد کرد

وال استریت ژورنال گزارش کرد، صدراعظم آلمان تنها چند روز پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به زلنسکی فرصتی برای صلح پیشنهاد کرد اما رئیس جمهوری اوکراین این پیشنهاد را نپذیرفت.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال همچنین نوشت، اولاف شولتس صدراعظم آلمان آخرین تلاش خود را برای سازش بین مسکو و کی‌یف کمتر از یک هفته پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین انجام داد.

شولتس در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ به زلنسکی گفت که اوکراین باید تمایلش برای پیوستن به ناتو را کنار بگذارد و بی طرفی را به عنوان بخشی از یک توافق گسترده‌تر امنیت اروپایی بین غرب و روسیه اعلام کند.

این روزنامه همچنین مدعی شد که "این پیمان توسط ولادیمر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا امضا خواهد شد که به طور مشترک امنیت اوکراین را تضمین می‌کنند."

با این حال زلنسکی این پیشنهاد را برای سازش و اجتناب از تقابل نپذیرفت و گفت که به پوتین نمی‌توان برای اجرای چنین توافقی اعتماد کرد و اکثر اوکراینی‌ها می‌خواهند به ناتو ملحق شوند.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین نوشت: پاسخ او باعث شد تا مسئولان آلمانی نگران شوند که شانس‌ها و فرصت‌ها برای صلح در حال ناپدید شدن هستند.

شولتس و زلنسکی ۱۹ فوریه همچنین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر ملاقات کردند و در آن هر یک سخنرانی کردند.

روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۴:۱۰

تمام خسارات این جنگ باعثش این دلقک و اربابانش هستند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۴:۱۵

آلمان و فرانسه هم از حماقت این مزدور آمریکا و انگلیس خسارت میبینند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۶:۵۴

پس ما هم از خودم توی 8 سال دفاع کردیم مزدور بودیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۲۳:۳۹

چه کسی را با چه کسی. مقایسه میکنی اوکراین برای روسیه. شاخ شده بود.و دم به دم روسیه راتهدید میکرد کار به جایی رسید که اگرروسیه حمله نمیکرد اوکراین حمله میکرد شما چرا ایران را با اکراین مقایسه میکنی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۷:۱۴

زنده باد پوتین مرگ بر زلنسکی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۲۰:۴۹

واقعا از صمیم قلب خوشحال شدم وقتی دیدم بلاخره چنتا آدم فهیم و بی غرض و سیاسی هم تو این فضا پیدا میشه. واقعا درود به شما و این نگاهت و صد افسوس بحال رییس جمهور آبله و احمق و‌خودفروش و مغرور اکراین که برای اثبات نادان بودنش حتی حاضر نشد به سفارش اربابان غربیش گوش بده و بیخیال عضویت در ناتو بشه که مطمئنا ۲۰ سال دیگه هم اکراین به عضویت نمی‌پذیرفت مگر اینکه هزارمدل باج جور و واجور ازش بگیره. این مرتیکه احمق حاضر شد بهای غرور بیجا و حماقت محضش و تماما از جیب مردم کشورش بپردازه. بیجا کرد زد زیر معاهده ای که ۲۵ سال پیش به بهای استقلال کاملش امضا کرد دال براینکه هرگز حق نداره سمت ناتو بره. پر واضحه که روسیه هرگز اجازه برپایی پاسگاههای نظامی و به بلوک غرب با مجوز نانویی بودن اکراین و نمیده،هرگزززززرر. بیچاره مردم اکراین که مزد این غرور و جهالت محض و دادند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۰:۲۲

صدام حسین به آمریکا و متحدانش تکیه کرد.... معمرقذافی دیکتاتور لیبی به آمریکا ومتحدانش تکیه کرد..... حسنی مبارک به آمریکا و متحدانش تکیه کرد.... ائتلاف عربی به آمریکا و متحدانش تکیه کرد..... زلنسکی به آمریکا و متحدانش تکیه کرد.....نتیجه اینکه تمام کسانیکه به آمریکا و متحدانش تکیه کردند کشورشان بجز آتش نابودی و جنگ چیزی عایدشان نشد زلنسکی اگر کمی تاریخ سیاسی بین المللی میدانست اینچنین کشورش را با خاک یکسان نمیکرد و با تحریکات آمریکا و متحدانش وارد این میدان جنگ خانمانسوز نمیشد.......