• یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401020401981
  • خبرنگار : 71603

ماجرای امروز تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت چه بود؟

توضیحات معاون دانشگاه علم و صنعت در خصوص اعتراضات امروز دانشجویان

توضیحات معاون دانشگاه علم و صنعت در خصوص اعتراضات امروز دانشجویان

در پی تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محوطه این دانشگاه و انعکاس آن در برخی سایت ها و رسانه ها، معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، طی چند روز اخیر، اخبار ضد و نقیضی مبنی بر تجمعات اعتراض آمیز در دانشگاه‌های امیرکبیر،  تهران و علم و صنعت منتشر می‌شود، اما عصر امروز برخی رسانه‌ها، ویدئوهایی از تجمعات اعتراض آمیز در دانشگاه علم و صنعت منتشر کردند که در آن دانشجویان به حراست دانشگاه معترض بودند و معتقد بودند که  سیاست‌های سختگیرانه‌ای در قبال آنها لحاظ می‌شود. در این ویدئوها دانشجویان شعارهای گوناگونی سر دادند. 

‌ تجمع امروز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به برخورد امنیتی حراست این دانشگاه بود و دانشجویان در این تجمع شعار می‌دادند: "حراست بترسید ما همه با هم هستیم".

از طرفی دیگر، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بیانیه خود مدعی بروز فشارهایی همچون گسترش حوزه دخالت در پوشش دانشجویان حتی خارج از دانشگاه بودند و ایجاد رعب و وحشت و تهدید دانشجویان نام بردند.

بروز این اعتراضات پس از آن آغاز شد که یکی از دانشجویان اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت با حراست دانشگاه درگیر شده بود.

در راستای بروز این اتفاقات در دانشگاه علم و صنعت، به سراغ مسئولان این دانشگاه رفتیم. 

دکتر علیرضا معینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ماجراهای پیش آمده در دانشگاه برمیگردد به قبل از بازگشایی دانشگاه که رسانه‌های معاند برنامه‌ داشتند تا موجب تشویش در دانشگاه‌های کشور شوند. به عنوان مثال، در کانال‌های خود این پیام را منتشر کردند که " چگونه با حراست مقابله کنیم؟" یا "راهکارهای مقابله با حراست" . هدف از این پیام‌ها نیز تمرد دانشجویان از قانون بود. 

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که دانشگاه،  محل حساسی است و اگر افراد می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، باید هویت فرد شناسایی شود. حتی اگر فرد دانشجو باشد، باید کارت خود را برای ورود به دانشگاه به حراست نشان دهد تا مسائل ایمنی و سلامتی دانشجویان حفظ شود. ولی این رسانه‌های معاند در کانال‌های خود اعلام می‌کردند که لزومی برای نشان دادن کارت دانشجویی برای ورود به دانشگاه نیست و تلاششان را می‌کردند تا دانشجویان را به سمت تمرد از قانون راهنمایی کنند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه هدف این رسانه‌ها این بود که به دانشجویان القا کنند تمام کارهای خود را از مسیر غیر قانونی انجام دهند، خاطرنشان کرد: دانشجویی در ابتدای امر موجب ایجاد این فضای متشنج در دانشگاه شد، هنگام ورود به دانشگاه از نشان دادن کارت خود به حراست دانشگاه خودداری کرده است و این اقدام اواخر فروردین اتفاق افتاده است. این دانشجو به هر تربیتی وارد دانشگاه شده، فرار کرده و حراست دانشگاه قصد داشته هویت وی را جویا شود. چرا که ابن امکان وجود داشت که فرد خرابکار و یا حتی تروریست باشد. پس حراست دانشگاه باید هویت افرادی که به دانشگاه وارد می‌شوند را جویا شود. البته به نظر میرسد این سناریو از قبل طراحی شده بوده و این حرف‌ها که می‌گویند این دانشجو مورد ضرب و شتم حراست قرار گرفته، کذب است.

دکتر معینی افزود: بالاخره هر کشوری قوانین خاص خود را دارد، در دانشگاه ‌های ما نیز دانشجویی که می‌خواهد وارد دانشگاه شود، باید کارت دانشجویی خود را به هنگام ورود نشان دهد و یا از نظر حجاب و پوشش، باید رعایت حداقل‌ها و قوانین جمهوری اسلامی را داشته باشد. 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: اصل قضیه بی‌نظمی‌های امروز در دانشگاه این بود که برخی دانشجویان قصد داشتند خلاف قانون عمل کنند و این عده دوست دارند، هیچکس به آنها چیزی نگوید ، هر جور که دوست دارند عمل کنند، هرکسی که خواست وارد دانشگاه شود و هویت هیچ ‌کس هم بررسی نشود، که طبیعتا این امر، عامل ایجاد هرج و مرج است و هیچ  دانشجو، استاد و یا حتی انسانی، در هیچ جای دنیا نمی‌تواند این هرج و مرج را بپذیرد.

وی با اشاره به شایعه گشت‌زنی" حراست موتوری" در دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: بیش از دو دهه است که گشت‌زنی در محوطه دانشگاه با موتور انجام می‌شود.  این همکاران با موتور در محوطه دانشگاه گشت می‌زنند تا در صورت مسئله یا مورد و مشکل خاصی در محوطه دانشگاه، فورا مطلع شوند و اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود وگرنه اینگونه نیست که این همکاران بالای سر هر دانشجو حاضر شوند و به او کار داشته باشند.اما به عنوان مثال، در یک سری موارد، مثلا اینکه عده‌ای از دانشجویان در ماه رمضان به صورت گروهی تجمع کرده و در حال سیگار کشیدن باشند، فقط از سوی این همکاران موتور سوار تذکر می‌گیرند. البته این امر بیشتر من باب حفاظت دانشگاه است و در کشورهای خارجی نیز به جهت حفاظت از دانشگاه، با موتور یا ماشین در محوطه دانشگاه، گشت‌زنی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه پس از بازگشت دانشجویان به دانشگاه سخت‌گیری‌های حراست افزایش پیدا نکرده، گفت: وضع حجاب در دانشگاه علم و صنعت خوب است ولی به نظر می‌رسد، برخی، از بیرون خط می‌گیرند. به عنوان مثال، دانشجوی خانمی که رنگ موهای خود را فیروزه‌ای یا آبی می‌کند و موهای خود را از مقنعه بیرون می‌گذارد و از نشان دادن کارت دانشجویی خود امتناع می‌کند و قصد دارد به زور وارد دانشگاه شود، مشخص است در حال اجرا کردن نقشه‌هایی از پیش تعیین شده است وگرنه اصلا بحث آزادی نیست و تمام دانشجویان ما خوب هستند و دانشجو وارد این وادی‌ها نمی‌شود، مگر اینکه از بیرون هدایت شود. 

دکتر معینی با اشاره به بی ‌نظمی‌های امروز دانشگاه علم و صنعت افزود: امروز هیچ ضرب و شتمی در محوطه دانشگاه صورت نگرفت و هسته اصلی دانشجویان معترض، ۳۰ یا ۴۰ نفر هم نبود ولی یک سری از دانشجویان برای تماشا آمده بودند و در فیلم‌های منتشر شده نیز کاملا مشخص است که تنها تعداد محدودی از این دانشجویان، با چند نفر اصلی همراهی کردند. 

وی با بیان اینکه همیشه از انتقادهای دانشجویان استقبال میکنیم، عنوان کرد: دانشگاه همیشه از دانشجویان خواسته‌ که اگر بحثی دارند، بهتر است به صورت علمی مطرح شود و اتفاقا بهتر است که همه ، حرف‌های خود را بگویند و در این زمینه آزاد هستند. کافی است درخواست خود را اعلام کنند تا مجوزها سریعا صادر شود و تریبون آزاد در اختیار دانشجویان قرار گیرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: دانشجویان ما باید هشیار باشند. چرا که دشمن، در همه راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی شکست خورده و الان می‌خواهد از طریق دانشگاه و مسائل انحرافی به خواسته‌های شیطانی خود برسد.

به گزارش ایسنا، همچنین با توجه به صحبت‌های معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند این دانشگاه برای تمام دانشجویان خود "تریبون آزاد"ی در نظر خواهد گرفت تا آنها بتوانند خواسته‌های خود را مستقیما به گوش مسئولان دانشگاه برسانند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۳:۳۵

تقدیم به معاونت علمی و فرهنگی جناب آقای دکتر معینی: جلسات ائمه هدی اینگونه بود که از مسلمان تا کافر در جلساتشان شرکت می کردند. نه تفتیش عقایدی بود و نه تشریفات خاصی. به پیروی از این سنت حسنه، جلسات علمای دینی نیز به همین منوال بود. مکان دانشگاه، محیطی است برای گفتگوی علمی. وقتی از در دانشگاه نمی توان به آن وارد شدارتباط دانشگاه با جامعه،ارتباط دانشگاه با صنعتگران، ارتباط دانشگاه با نخبگان چگونه شکل خواهد گرفت. به عنوان یک شرکت دانش بنیان قصد همکاری با دانشجویان دکتری داشتم. اما از همان دم در دیپورت شدم. نه خرابکار بودم و نه تروریست.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۲

مجوز تردد بگیر اونموقع مشکلت حل میشه....

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۰:۲۰

چرا نظرها را باز نمی کنید. اگر بی طرفی ندارید دست کم در متن خبر حرف دو نفر دانشجو را هم بیاورید.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۰:۳۸

کلا همه چیز خلاف نظر آقایان از غرب خط میگیره:)

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۲:۳۰

خب اقدامات تحریک آمیز انجام ندهید تا دانشجویان هم حساس نشوند...

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۶:۴۷

کسی که با پوشش عرف مخالف است و رعایت آن را هم در دانشگاه نمی کند و دیگران را هم دعوت می کند که بی حجاب باشند نباید اجازه حضور در دانشگاه را داشته باشد. در تمام دنیا کسی که به قوانین کشورشان عمل نمی کند را با وی برخورد می کنند...

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۹:۲۸

قانون ؟ دقیقا منظورتون کدوم قانون ؟قانونی که انقدر خلا داره که هر کسی به سلیقه خودش اونو تفسیر میکنه که قانون نیست درضمن فقط شما دانشجو نبودی که بدونی حراست چیکار میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۹:۰۶

نه دانشجوی ها هم بدشون نمیاد والا !!! بنده خودم دانشجوم. بیشتر از اینکه برم دانشگاه انگار دارم میرم جشنواره فشن شو!!! معلوم نیست اومدم دانشگاه یا پارتی!!! نمیدونم چرا اینکارا رو میکنن ولی به نظرم حراست حق داره. وسط محوطه دانشگاه دارن سیگار میکشن! میرقص گاهیم که .....! اصلا شئونات اسلامی به کنار، حیا رو گذاشتن کنار، محوطه دانشگاه تبدیل به فیلم ترکی شده! اوضاعیه والا

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۹:۲۶

گشت ارشاد موتوری چیه ؟نه اینکه خیلی موفق عمل میکنید که نیاز به طرح از پیش تعیین شده باشه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۹:۳۷

اگه میشه لطفأ اینارو دیگه کتک نزنین! گناه دارن. جوونن اشتباه کردن خواهش میکنم اینارو نکُشین تور و خدا.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۹:۳۹

با سلام به مسئولین کشور بنده دانشجوی ارشد رشته روان شناسی عمومی درس می خوانم ، پایان نامه من در مقطع کارشناسی موضوع بدحجابی بود ، اگر کسی این نظر منو دارد می خواند من می توانم برای این موضوع می توانم راه کار خوبی داشته باشم تا جامعه و دانشگاه بتوانند محیطی امن و همراه با آرامش ، چون بدحجابی یه ترفند سیاسی و فرهنگی است که از سوی برخی افراد مدیریت و برنامه ریزی می شود در اینجاست که جامعه با جلوه از خودآرایی مواجه می شود که آسیب های اجتماعی و فرهنگی روانی به دنبال دارد ، راه کارهای زیادی برای خدمت مردم و جامعه دارم می توانید ازمن استفاده کنید در خدمت مسئولین هستم.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۸

مشکل مملکت شمایید که همه چیز رو سیاسی میکنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۸

مشکل مملکت شمایید که همه چیز رو سیاسی میکنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۰

متاسفانه دروغ و کج انگاری وقایع بین مسئولان از جزء تا خرد تبدیل به عادت شده است. از سرچشمه این اعتراضات شروع میکنم. بعد از دوسال و بازگشت به دانشگاه به عنوان دانشجوی دانشگاه علم و صنعت_ که در گذشته نیز قوانین سخت گیرانه ای در مقایسه با سایر دانشگاه ها داشت _ با موج جدیدی از محدودیت ها مواجه شدم. که برای من به عنوان دانشجوی ساکن خوابگاه با استقرار مسئول حراست در ورودی خوابگاه برای کنترل لباس دانشجویان هنگام ورود و خروج به دانشگاه و از آن بدتر هنگام خروج از فضای کلی محوطه دانشگاه برای رسیدگی به امور شخصی شروع شد. محدودیتی که سال های قبل وجود نداشت و در هر حال منطقی به نظر نمی‌رسد. این محدودیت ها فقط یک تذکر ساده_ آن طور که جناب معینی فرمایش میکنند _ نیستند. و از جلوگیری از خروج دانشجو تا گرفتن نام و شماره دانشجویی برای درج در پرونده انضباطی تا ممانعت از ورود دانشجویانی که لباسشان مناسب نبوده به خوابگاه و گرفتن نام و شماره دانشجوییشان تغییر می‌کند. این تفتیش کردن ها حتی توسط نگهبان دم درب خوابگاه خواهران_ که مسئولیتش هر چه باشد این نیست_ نیز انجام می‌شود. نکته‌ی دیگر آنکه این اعمال نظر ها کاملا سلیقه ایست. لباسی که امروز مناسب بود فردا مناسب نیست. و سخت گیری برای بانوان خیلی بیشتر از آقایان است. که نشان دهنده بی پایه بودن این محدودیت هاست. همینطور اگر از درب الف با یک پوشش نتوانید رد شوید احتمالا به در ب حواله داده می‌شوید که آنجا اجازه عبور شما را می‌دهند. گشت های موتوری هم بر خلاف گفته آقای معینی فقط تذکر نمیدهند. آن ها هم بخشی از سیستم کنترل دانشجو ها هستند که با اعمال رعب و وحشت و لحنی که در شان دانشجو ها نیست محدودیت های بی منطقی مانند عدم حضور در فضاهای مختلف دانشگاه_ مانند فضاهای سبز و استادیوم_ بعد ساعات کلاس را اعمال می‌کنند. ایشان همینطور عنوان کردند تنها ۳۰ الی ۴۰ نفر معترض وجود داشتند و بقیه برای تماشا آمده بودند. دانشجویانی که مسیری در دانشگاه را طی کردند بیشتر از ۴۰ نفر بودند و برای تماشا نیامده بودند. اینکه عده ای از همراهان شعار نمیدادند_ من جمله خود بنده_ دلیل بر مخالفت با شعارها نبوده و حضور و همراهی برای تماشا نبوده بلکه برای حمایت از این اعتراضات بوده.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۰۰:۳۰

کاملا با شما موافقم منم چند سال پیش دانشجوی علم و صنعت بودم. رفتار حراست به شدت سلیقه ای هست و چیزی که این آقای مسئول گفتن در مورد حداقل پوشش و عرف جامعه، باید بگن که چی مدنظرشونه. اصلا تصور پوشش هایی که آدمها تو جامعه دارن رو نکنید. حداقلی که اینا مدنظرشونه خیلی سخت گیرانه و زیاده اتفاقا. اون زمان من یادمه که بیشتر دانشجوها پوشش معمولی داشتن ولی به سختی بهشون اجازه ورود داده میشد. بهتون اطمینان میدم که هیچ وقت تو این دانشگاه کسی جرات نکرده تیپ آنچنانی بزنه و حرفی که میزن در مورد حداقل پوشش رو باید بیشتر توضیح بدن که حداقل یعنی چی. من که یادمه به شکل آزاردهنده ای به همه چیز گیر میدادن و دانشجو رو اذیت میکردن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۲

تا بیشتر شرمنده دوستانی نشویم که به خاطر پخش بیانیه در حمایت از حقوق ما مورد ضرب و شتم حراست قرار میگیرند. حراستی که هر که هر کار میخواهد بکند و هر حرفی میخواهد بزند ریشه و منشاش و زشتی اش بر هیچ کدام از دانشجویان این دانشگاه پنهان نیست. خواسته های دانشجویان از این اعتراضات در بیانیه ای اعلام شده و در کانال های دانشجویی دانشگاه و همینطور در روز اعتراضات پخش شده. حتی مسئولین حراست هم یک نسخه کاغذی را دریافت کرده و خوانده اند. هیچ جای این بیانیه اشاره ای به ورود به دانشگاه بدون کارت نشده. مسئولین دانشگاه بهتر است وقتی برای مطالعه این بیانیه ها بگذارند و سعی نکنند اعتراض به حق دانشجویان را با مواردی خلاف واقعیت به حاشیه بکشانند و تحقیر کنند. هر اعتراض به حقی را محکوم به جهت گیری از سمت رسانه های معاند میکنند! و با همچین برچسب هایی سعی در تخریب شخصیت های حقجو و حق شناس و زیرسوال بردن اعتراضشان دارند. البته اینکه جناب معینی قصد دارند به چه سمتی بروند از شایعه خواندن وجود حراست موتوری و ضرب و شتم یکی از دانشجویان کاملا مشخص است. ایشان همچنین به قوانینی اشاره کردند که در جمهوری اسلامی و این دانشگاه برای دانشجو وجود دارد. سوال من این است که هدف از وضع قوانین چیست؟ مگر نه اینکه قوانین باید در جهت آسایش مردم باشد. و چه کسی این قوانین را وضع کرده؟ چند نفر مشروعیت این افراد را تایید می‌کنند؟ پرواضح است که قانون در این کشور هدفی جز سرکوب و خالی کردن جیب مردم را ندارد. قانون و حراست دانشگاه باید در جهت حفظ فضای دانشگاه و حرمت دانشگاه و فضایی امن و آرام برای رشد و فعالیت دانشجو باشند. اما به جای آن در جهت آسیب رساندن به سلامت روان دانشجو و زیرسوال بردن کرامت او استفاده می‌شوند. دانشجویی که امروز در دانشگاه از حقوق خود محروم می‌شود و نمیتواند برای احقاق آن کاری پیش ببرد در آینده چطور میتواند در جامعه از حقوق خود دفاع کند؟! دانشجویی که انقدر سرگرم جنگیدن برای حقوق اولیه اش است که نمی رسد یک قدم بالاتر برود و سوالاتش را بزرگ تر کند. نمی‌رسد به جای پرسش از وضع دانشگاه از وضع کشور پرسش کند.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۳

جناب معینی در روز اعتراضات در یکی‌ از کلاسهایشان ذکر کردند دانشجویانی که همچین اعتراضی دارند دنبال قانون جنگلند! از سال ۹۸ که وارد فضای دانشگاه شدم چیزی جز آشوب، مهمان صحن دانشگاه نبوده. آشوبی که نه از دانشجو بلکه از دانشگاه سرچشمه میگرفته و در جهت آزار دانشجو بوده. امیدوارم این اعتراضات در صورت پیگیری نشدن خواسته های به حق دانشجویان ادامه یابد. این بار محکم در کنار هم‌دانشگاهیانم شعار خواهم داد تا خواسته‌ای که منصوب به اکثر دانشجویان این دانشگاه است مشکل ۳۰ الی ۴۰ نفر تلقی نشود. و کاش مسئولین فرهنگی دانشگاه کاری که باید را انجام بدهند...

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۱:۲۶

اين آقاي معاون فرهنگي كه همش ميگه در خارج از كشور هم همينطور هست. بايد بگم كه در هيچ جاي دنيا با موتور نمي چرخن به موي دختر مردم و لباس پسرا گير بدن. بگذاريد جوانان احساس امنيت كنند در كشور نه به فكر فرار كه گويا از زنداني آزاد شده باشند.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۱:۳۴

سلام دست مسولین درد نکنه .من مادر یک دانشجوی علم وصنعت هستم.و واقعا میدانم ک بعضی خط می گیرند از. شبکه وکانالهای معاند .امیدوارم موفق باشید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۱:۵۳

ما به عنوان دانشجو از خدامونه که فضای دانشگاه محیطی سالم باشه، نه فشن شو و مرکز فساد ، امیدوارم همچنان علم و صنعت محیطش خوب بمونه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۴

خب دیگه یاد گرفتن تا دانشجو اعتراض کنه بگند از BBC و کوفته زهرمار خط میگیره شرم آور واقعا این حجم از وقاحت این آقایون

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۱

قوانین دانشگاه باید رعایت بشه نشون دادن کارت دانشجویی چیه که بعضیا دوست ندارن نشون بدن.یا اینکه پوشش دانشجو باید جوری باشه که دانشگاه تبدیل به سالن مد نشه.دانشگاه محل تحصیله نه فساد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۳

واقعاصحیح

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۵

خیلی نادانید! ما دانشجو ها داریم با مشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم میکنیم و حالا شماها...! هیچ رسانه معاندی نیست. دانشجوی دانشگاه صنعتی سیرجان هستم. حراست دانشگاه ما هم همینطوره...

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۹

برخی از دوستان واقعا باید پاسخ بدهند که نشان دادن یک کارت دانشجویی به حراست برای ورود و خروج چه مشکلی داره که این همه جنجال درست میکنند و در کانالهای خود متون *نحوه ی مقابله با حراست* پخش میکنند؟ ما قبلا دیدیم که به خاطر فشار این دسته از دانشجویان و سهل‌انگاری حراست، افرادی از خارج دانشگاه وارد دانشگاه شدند و از اموال دانشجویان سرقت کردند، نمونش خود بنده و گاها اتفاقات بدتری نیز افتاد! و اینکه چرا برخی فکر میکنند دانشجو حق داره با هر پوششی وارد دانشگاه بشود؟ قطعا منظور این نیست که همه باید چادر به سر باشند اما حداقل هایی لازم است و اصلا بحث این مسائل نیست چنانکه در فضای دانشگاه ما شمایل عجیب و غریب کم ندیدیم که گسی با اونا کاری نداشت آیا این حرکات صرفا به خاطر روحیه جوانی ست؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۹:۵۱

واقعا بعضی از اقایان دانشجو بالباس های زنانه وارد دانشگاه میشن وبعضی از خانم ها هم مردانه وارد دانشگاه میشن اگر حراست جلو گیری نکند در همان محل دانشگاه پارتی میگیرن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۰۰:۳۷

بعید میدونم شما واقعا تو علم و صنعت درس خونده باشید. کسی با نشون دادن کارت دانشجویی مشکلی نداره و این آقا میخوان بحث رو به سمتی بکشن که خودشون رو تبرئه کنن. مشکل اساسی با طرز رفتار پرسنل حراست و برخوردهای سلیقه ای و سخت گیری های نابجای اون هاست.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۲۰:۲۴

اسم دانشگاه را بردارید بگذارید پادگان بهتره.. سلسله مراتب هم اول حراست، بعد رئیس دانشگاه و معاون و استاد و کارمند و غیره.. پایینترین رده هم دانشجو که باید تو سرش زد که روش زیاد نشه..

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۰۵:۱۸

یه کارت نشان دادن این همه سروصدا نداره، دانشجوی محترم اینکار برای حفظ امنیت خود شماست!!! اگر خدای نکرده یه آدم مشکل دار وارد دانشگاه بشه روی یکی فقط دست بلند کنه باز همین شما علیه حراست شعار میدید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۰۵:۴۶

تو رو خدا مراقب باشین غریبه ها وارد دانشگاه نشن جون بچه هامون رو به خطر بندازن در ضمن دانشگاه که جای مد و فشن نیست دخترها رعایت کنن آخه این چه وضعشه