• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401023120734
  • خبرنگار : 71468

واکنش سرمربی سابر به حواشی انتخابی: به توانایی بازیکن نگاه می‌کنیم/تیم ملی را نمی‌توان اهدا کرد

واکنش سرمربی سابر به حواشی انتخابی: به توانایی بازیکن نگاه می‌کنیم/تیم ملی را نمی‌توان اهدا کرد

سرمربی شمشیربازی سابر گفت: ما به توانایی بازیکن نگاه می‌کنیم و هر وقت بازیکنی را نیاز داشته باشیم مطمئنا از او استفاده می‌کنیم اما در مورد زمان استفاده، خود کادرفنی تصمیم می گیرد.

به گزارش ایسنا، پس از اینکه ترکیب تیم ملی شمشیربازی سابر ایران برای قهرمانی آسیا اعلام شد، حواشی در فضای مجازی به وجود آمد مبنی براینکه چرا انتخابی تیم ملی برای تعیین نفر چهارم تیم بین محمد فتوحی  و امیر حسین شاکر انجام شده است و  از قبل مشخص بوده که فتوحی می تواند برنده این انتخابی باشد. امین قربانی در گفت و گو با ایسنا درباره ی علت برگزاری انتخابی تیم ملی بین  شاکر و  فتوحی برای حضور در قهرمانی آسیا کره جنوبی بیان کرد: قبلا اعلام کرده بودیم که جوانگرایی در تیم ملی یک مطالبه عمومی است و دو بازیکن جوان داریم که از آنها استفاده خواهیم کرد. به دو بازیکنی که کنار گذاشته شدند نیز اعلام کردیم می‌توانند در اردو ها شرکت کنند و در مسابقات بین المللی هم با هزینه شخصی یا اسپانسر حضور داشته باشند. 

 او ادامه داد: محمد فتوحی در جام جهانی مادرید با هزینه ای غیر از هزینه فدراسیون شرکت کرد و در بخش تیمی نیز عملکرد نسبتا خوبی داشت. از این رو این فرصت را به او و امیرحسین شاکر دادیم که مسابقه انتخابی بین آنها برگزار شود. آن کسی که در مسابقه انتخابی نتیجه گرفت را به عنوان نفر چهارم انتخاب کردیم. نیما زاهدی با توجه به عملکرد راضی‌کننده ای که در جام جهانی مادرید داشت بدون انتخابی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت. علی پاکدامن و محمد رهبری هم در جام‌جهانی مادرید عملکرد خوبی از خود نشان دادند. اردوی تیم ملی هم از هفتم خرداد تا زمان اعزام به قهرمانی آسیا برگزار می شود.

* زاهدی خودش را از شاکر جدا کرده است

او در مورد اینکه چرا انتخابی بین زاهدی  و شاکر برگزار نشد؟ تاکید کرد: نیما زاهدی با توجه به نتایج خوبی که در مسابقات مادرید داشت و در تمرینات هم خوب ظاهر شد خودش را از شاکر جدا کرده است. در واقع عملکرد او و شاکر قابل  مقایسه نبود که بخواهیم بین آنها انتخابی بگذاریم به این دلیل هم به فتوحی فرصت دادیم که در انتخابی شر کت کند که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و اسپانسر به جام جهانی مادرید آمد و عملکرد نسبتا خوبی در بخش تیمی داشت و در انفرادی هم توانست المپین رومانی را شکست دهد. نتیجه  یکی از مسابقه های انتخابی بین شاکر و فتوحی نیز 15 بر 2 شد و واقعا جای هیچ دفاعی از شاکر وجود نداشت. 

 او افزود: ما بحث جوانگرایی را مطرح کردیم اما تیم ملی اهدایی نیست که به هر کسی که جوان بود جایگاه تیم ملی را اهدا کنیم بلکه بازیکن باید شرایط قابل قبولی داشته باشد. از طرفی تمام تصمیم گیری ها را ما مربیان با مشورت آقای فخری مدیر فنی تیم های ملی سابر می گیریم و بدون فکر و مشورت تصمیمی گرفته نمی شود.

*دستمان برای اعزام زاهدی بسته بود

سرمربی تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند نیما زاهدی فقط با حضور در یک مسابقه بین المللی به درجه ای از آمادگی رسیده باشد که در قهرمانی آسیا با کمترین اشتباه ظاهر شود؟ تاکید کرد: قطعا حضور در مسابقه باعث می‌شود که تجربه شمشیرباز بالا برود اما شرایط اجازه نداد و باید الان تمام تمرکزمان را روی این بگذاریم که آرامش خاصی به نیما زاهدی بدهیم و از لحاظ تکنیک و تاکتیک با او کار کنیم تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شود. کادر فنی هم علاقه داشت زاهدی به مسابقات ایتالیا اعزام شود اما به قولی دستمان بسته بود.

*ما به توانایی بازیکن نگاه می‌کنیم نه خودش

قربانی در مورد اینکه امیرحسین شاکر نسبت به تصمیم کادرفنی تیم ملی مبنی بر گذاشتن انتخابی بین او و محمد فتوحی برای حضور در قهرمانی آسیا راضی بود یا خیر، گفت: من بازخوردی از او نداشتم که ببینم راضی بود یا نه.‌ ما زودتر اعلام کردیم که قرار است انتخابی برگزار شود تا آنها خود را آماده کنند و خسته نباشند. البته فتوحی خسته تر بود چرا که به تازگی از جام جهانی مادرید بازگشته بود و مسابقات سنگین را پشت سر گذاشته بود. همچنین از ناحیه کمر هم آسیب دیدگی داشت. تیم ملی سابر ایران متکی به فرد نیست. ما نگاه به فرد نمی کنیم بلکه به توانایی هایش نگاه می کنیم حالا هر کسی که می‌خواهد باشد برای ما فرقی ندارد.

*اجازه بدهید کادرفنی در مورد استفاده از بازیکنان تصمیم بگیرد

سرمربی تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که شاکر چگونه می تواند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد؟ تصریح کرد: شاکر بازیکن آینده داری است و در رده جوانان شاگرد خود من بود. بازیکن وظیفه دارد خوب تمرین کند، مطیع کادرفنی و مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی باشد. مطمئنا هر وقت بازیکنی را نیاز داشته باشیم از او استفاده می‌کنیم اما در مورد زمان استفاده، اجازه بدهید خود کادرفنی تصمیم بگیرد.

 *باهر را در مسابقات آتی نخواهیم داشت

قربانی در مورد وضعیت فرزاد باهر نیز گفت: ما اعلام کردیم بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی نیستند می توانند با هزینه شخصی به مسابقات بین المللی بیایند و برای ما عملکرد در این مسابقات اهمیت زیادی دارد. فرزاد باهر به هر دلیل موجهی که خودش داشت، نیامد. البته از باهر  در اردوها استفاده خواهیم کرد. او چندین سال عضو تیم ملی بود و از تیم ما کنار گذاشته نمی‌شود اما فعلا در رویدادهای آتی او را نخواهیم داشت. اگر خودش بخواهد که با هزینه شخصی در مسابقات بین المللی دیگر (جام جهانی یا گرند پری) شرکت کند و روند قابل قبولی هم در این مسابقات داشته باشد، بر حسب شرایط در مورد حضورش در تیم ملی تصمیم گیری خواهیم کرد.

 *انتخابات زودتر برگزار شود، با آرامش بیشتری کار می کنیم

او در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: صد در صد اگر انتخابات فدراسیون زودتر برگزار شود، روند پیگیری برنامه ها مشخص می شود و بودجه فدراسیون ممکن است رنگ و بوی بهتری بگیرد. وزارت ورزش این مسئله را پیگیری کند تا فدراسیون از برنامه هایش عقب نماند. ما رویدادهای بسیار مهمی را پیش رو داریم و مسابقات کسب سهمیه المپیک هم آغاز می شود بنابراین هر چه زودتر  انتخابات فدراسیون برگزار شود، ورزشکاران و مربیان هم با آرامش بیشتری برنامه‌های خود را دنبال می کنند.

*برای سابر برنامه‌ریزی مالی نشود، آسیب می‌بیند

قربانی در مورد نیاز شمشیرباز به بودجه گفت: متاسفانه هزینه اعزام ها زیاد و بودجه فدراسیون کم است. در شمشیربازی هم باید در رقابتهایی که در فصل مسابقات برگزار می‌شود، شرکت کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را برای کسب سهمیه المپیک حفظ کنیم. از این رو نیاز است بودجه قابل قبولی تزریق شود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه خوبی به شمشیربازی داشته اند اما با توجه به افزایش هزینه های اعزام باید نگاه، ویژه‌تر شود که این قبیل مشکلات را نداشته باشیم. یک واقعیت وجود دارد که اگر تا المپیک پاریس برنامه ریزی مالی خوبی برای تیم های مردان و زنان سابر انجام نشود، قطعا آسیب می‌بینند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha