• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401063122824
  • خبرنگار : 71496

حماس و جهاد اسلامی به طرح انگلیس برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی واکنش نشان دادند

حماس و جهاد اسلامی به طرح انگلیس برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی واکنش نشان دادند

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تصمیم انگلیس برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی، آن را اقدامی تحریک‌آمیز و در حمایت از اشغالگری دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، عبد اللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) اظهار کرد: اینکه لیز تراس، نخست وزیر انگلیس امروز اعلام کرد قصد دارد سفارت کشورش را به قدس انتقال دهد، به منزله جانبداری آشکار از اشغالگری و ایستادن در کنار دشمنان ملت ما است.

القانوع در ادامه تاکید کرد: این اقدام هرگز به رژیم اشغالگر برای تصرف حتی یک وجب از سرزمین ما مشروعیت نخواهد بخشید.

محمد شلح، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفتگو با رادیو "صدای قدس" اظهار کرد: انگلیس به استکبار، رعایت نکردن حقوق بشر و بی‌تفاوتی نسبت به ملت ما که تحت اشغال دشمن صهیونیستی است، ادامه می‌دهد.

این رهبر جهاد اسلامی در ادامه گفت: انگلیس بدون هیچ خجالتی با تعهد به انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس، کمک جدیدی به رژیم صهیونیستی می‌کند. البته ما از آنچه انگلیس در سکوت کشورهای عربی و اسلامی انجام می‌دهد، تعجب نمی‌کنیم. ما کشورهای عربی و اسلامی را که باید به قدس کمک کنند، سرزنش می‌کنیم.

همچنین شلح تاکید کرد: مقاومت مردم ما در برابر اشغالگران موثرین پاسخ به انگلیس و آمریکا است. امید بستن به راه‌حل‌های سیاسی و پذیرش راه‌حل دوکشوری همگی خیال و وهم است و هرگز فایده‌ای نخواهد داشت بلکه باید مقاومت را در کرانه باختری و قدس به اجرا گذاشت.

وی در پایان نیز از مردم فلسطین خواست به راه مقاومت ادامه داده و به هیچ یک از این خیال‌پردازی‌ها دل خوش نکنند چرا که میانجی‌گرها به نفع طرف اشغالگر کار می‌کنند.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی نیز این تصمیم انگلیس را اقدام تحریک‌آمیزی دانست که شرایط را بحرانی می‌کند.

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس صبح امروز در گزارشی نوشت: انگلیس در حال بررسی انتقال ساختمان سفارت خود در "اسرائیل" از تل‌آویو به قدس است و لیز تراس نیز امروز در دیدار با یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، پیامی در این خصوص به لاپید داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha