• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401080402572
  • خبرنگار : 71661

رویترز از احتمال آزادسازی ۳ میلیارد دلار از اعتبارات مسدودشده ونزوئلا خبر داد

رویترز از احتمال آزادسازی ۳ میلیارد دلار از اعتبارات مسدودشده ونزوئلا خبر داد
مهاجران ونزوئلایی در مکزیک

مقامات ونزوئلا سعی دارند با نظارت و مدیریت سازمان ملل و در قالب بسته کمکی بشردوستانه، ۳ میلیارد دلار از بودجه مسدود شده این کشور در بانک‌های خارجی را آزاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیشنهادها راهی برای ازسرگیری مذاکرات سیاسی در ونزوئلا ایجاد کرده و در حالی مطرح شده‌اند که بسیاری از شهروندان این کشور به آمریکا مهاجرت کرده و مخالفان و موافقان سیاست‌ها مهاجرتی آمریکا را به چالش می‌کشند.

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که مهاجرانی که به مرز مکزیک و آمریکا می‌رسند باعث شده‌اند تا گفت‌وگوها درباره آزادسازی بودجه‌های ونزوئلا در بانک‌های خارجی از سر گرفته شود، بودجه‌ای که می‌تواند به تامین غذا و دارو برای مردم ونزوئلا کمک کند.

بر اساس تحقیق ملی شرایط زندگی توسط دانشگاه‌های ونزوئلا، ۹۴ درصد از مردم این کشور در یک سال گذشته در فقر زندگی کرده و بیش از نیمی از آن‌ها با عدم امنیت غذایی سطح متوسط تا شدید دست و پنجه نرم کرده‌اند.

برخی از تحلیلگران و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که تحریم‌های آمریکا و غرب، بحران اقتصادی عمیق این کشور را تشدید کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ دولت وقت آمریکا و دیگر کشورهای غربی تحریم‌هایی علیه ونزوئلا وضع کردند که دسترسی دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور به درآمدهای نفتی ونزوئلا را مسدود و میلیاردها دلار بودجه دولتی ونزوئلا را در بانک‌های خارجی ضبط کرد.

منابع رویترز گفتند که واشنگتن و برخی از متحدان اروپایی‌اش آزادسازی این بودجه‌ها را اقدامی ضروری برای توافق سیاسی میان دولت مرکزی ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور می‌دانند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: این سازمان از دولت ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور می‌خواهد گفت‌وگوی معنادار و جامعی داشته باشند که به راه‌حل‌های مذاکره‌محور برسند، راه‌حل‌هایی که حقوق بشر در مرکز آن‌ها قرار دارد.

او از اعلام اینکه آیا سازمان ملل مدیریت و نظارت بر این برنامه کمکی جدید را پذیرفته یا خیر خودداری کرد و افزود: تامین منابع هنوز یک چالش بزرگ است، تا امروز تنها ۱۶.۵ درصد از بودجه لازم برای برنامه کمکی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تامین شده و سازمان ملل خواستار حمایت بیشتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha