• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401081409471
  • خبرنگار : 71415

جایزه 5 میلیون دلاری برای اطلاعات درباره یک تسهیل‌گر تحویل سوخت به کره شمالی

جایزه 5 میلیون دلاری برای اطلاعات درباره یک تسهیل‌گر تحویل سوخت به کره شمالی

دولت جو بایدن یک جایزه پنج میلیون دلاری برای یک تاجر سنگاپوری که او را متهم به تسهیل تحویل سوخت به کره شمالی و نقض تحریم‌های سازمان ملل در این خصوص کرده، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا کِوِک کی سِنگ، یک تاجر سنگاپوری را متهم به تسهیل در تحویل محموله‌های سوخت به کره شمالی کرده بود.

سال گذشته میلادی کوک کی سنگ که مدیر یک شرکت فعال در حوزه کشتی‌رانی است، متهم به هماهنگ سازی تحویل این محموله‌ها شد و دادستانها او را متهم کردند به اینکه از شرکت‌های صوری و اسناد جعلی برای پنهان کردن این دسیسه استفاده کرده است. مقامات می‌گویند این شرکت به برنامه‌های اشاعه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی کمک می‌کند.

کِوِک با وجود صدور حکم بازداشتش آزاد است. وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد یک جایزه پنج میلیون دلاری را به موجب برنامه موسوم به "جایزه برای عدالت" برای اطلاعات درباره این تاجر سنگاپوری تعیین می‌کند.

روز پنجشنبه تنشها در شبه جزیره کره مجددا بعد از آنکه کره شمالی دست کم شش موشک شامل یک موشک بالستیک قاره پیما را به سمت دریا شلیک کرد بالا گرفت. شلیک این موشک بالستیک قاره پیما سبب به صدا در آمدن زنگ خطر در شمال ژاپن شد.

دولت بایدن در واکنش به پرتاب موشک‌ها از سوی کره شمالی گفت که مایل است "همه تدابیر لازم" را برای تضمین امنیت سرزمین آمریکا و همچنین کره جنوبی و ژاپن اتخاذ کند و نسبت به "هزینه‌ها و عواقب مضاعف" نامشخص در صورت دست زدن کره شمالی به اولین انفجار آزمایشی هسته‌ای خود از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون هشدار داد.

علاوه بر طرح این پرونده کیفری در آمریکا، دولت واشنگتن سال گذشته میلادی مالکیت یک کشتی نفتکش ۲۷۳۴ تنی موسوم به M/T Courageous که برای تحویل سوخت استفاده می شد در اختیار گرفت. دادستان های آمریکایی گفته‌اند، در یکی از تبادلاتی که در تصاویر ماهواره ای مشاهده شدند، این کشتی بیش از ۱.۵ میلیون دلار نفت را به یک کشتی با پرچم کره شمالی انتقال داده است.

کِوِک همچنین در میان گروهی از افراد و شرکت هایی بود که ماه گذشته توسط وزارت خزانه داری به دلیل کمک به کره شمالی در تهیه سوخت تحریم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha