• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401082114138
  • خبرنگار : 71415

آلمان یک میلیارد یورو برای حمایت از اوکراین اختصاص می‌دهد

آلمان یک میلیارد یورو برای حمایت از اوکراین اختصاص می‌دهد

خبرگزاری رویترز، با استناد به یک سند گزارش داد، دولت آلمان مبلغ یک میلیارد یورو (1.03 میلیارد دلار) از بودجه سال 2023 خود را برای حمایت از اوکراین از جمله در زمینه دفاع در برابر حملات سایبری روسیه و جمع‌آوری اسناد و مدارک جنایات جنگی اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اختصاص این مبلغ مضاعف در حالی انجام می‌شود که اختلافاتی در آلمان بر سر تشدید کمک‌های نظامی به اوکراینی که از نیازش به داشتن تسلیحات تهاجمی بیشتر از جمله تانک برای پیشرفتش در جنگ با ارتش روسیه حرف زده ایجاد شده است.

اختصاص این بودجه یک پیروزی برای سبزهای آلمان، از احزاب حاضر در ائتلاف که قوی‌ترین حزب حمایت کننده از ارائه کمکهای نظامی به اوکراین از زمان شروع حمله روسیه در ماه فوریه گذشته به این کشور بوده محسوب می‌شود.

آلمان سومین حامی نظامی بزرگ اوکراین است هر چند که هنوز در زمینه ارائه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین به پای آمریکا که کمک‌هایش نقش چشمگیری در موفقیت‌های جنگی نیروهای مسلح اوکراین از جمله در بارزترین آنها یعنی بازپس گیری شهر خرسون در روز جمعه داشته، نمی‌رسد.

روبین واگنر، یک قانونگذار حزب سبز آلمان که رئیس گروه پارلمانی اوکراین در پارلمان کشورش است، گفت: "اختصاص این بودجه برای اوکراین تصریح می‌کند که حمایت ما خیلی فراتر از تحویل تسلیحات مهم و لازم خواهد رفت. ما به میزان چشمگیری در حال سرمایه گذاری در صلح در اروپا و اوکراین هستیم."

به نوشته رویترز بخشی از این پول قرار است صرف حمایت از تیمهای مخصوص ثبت و ضبط اسناد و مدارک سواستفاده‌های حقوق بشری و جنایات جنگی از جمله آنهایی که بعد از عقب‌نشینی‌های روسیه مشخص شدند، شود.

همچنین بودجه مضاعفی نیز صرف حمایت از جامعه مدنی در کلیت منطقه از جمله حمایت از خبرنگاران در بلاروس، روسیه و اوکراین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha