• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401090100344
  • خبرنگار : 71402

بایدن در مراسم عفو بوقلمون‌ها هم حاشیه ساخت

بایدن در مراسم عفو بوقلمون‌ها هم حاشیه ساخت

دو بوقلمون خوش‌شانس به نام‌های "شکلات" و "چیپ" در مراسم عفو روز دوشنبه در کاخ سفید مورد مرحمت جو بایدن قرار گرفتند و همزمان پذیرای صحبت‌های او هم شدند که گفت: دموکرات‌ها قوی‌تر از حد انتظار در انتخابات میان‌دوره ظاهر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم سنتی پیش از جشن شکرگزاری برای عفو بوقلمون‌ها در کاخ سفید که همواره حاشیه‌هایی دارد و به دور از شوخی نیست، گفت: آراء وارد شده است. آنها شمارش و تایید شده‌اند. حرفی از صندوق شکم‌پر (پر شدن صندوق‌های رای با آرای تقلبی) نیست، سیاه‌کاری وجود ندارد.

بایدن با اشاره به ادعای جمهوری‌خواهان آمریکایی مبنی بر اینکه می‌توانند در انتخابات میان‌ دوره‌ای هشتم نوامبر موج قرمز به راه بیندازند، گفت: تنها موج قرمز در این فصل تعطیلات می‌تواند این باشد که سگ جرمن‌شپرد من از روی میز به سس کرنبری (برای سرو همراه بوقلمون) سرک بکشد.

این حرف‌ها در حالی بیان می‌شد که سگ بایدن به نام "کامندر" از روی بالکن کاخ سفید، شاهد مراسم عفو بود.

مراسم عفو بوقلمون‌ها، فرصتی پس از هفته‌ها مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده و دیپلماسی بین‌المللی در خارج از این کشور بود. در انتخابات هشتم نوامبر، سنا دوباره به کنترل دموکرات‌ها درآمد و مجلس نمایندگان به دست جمهوری‌خواهان افتاد. اما در نشانه‌ای از جابه‌جایی توجه ملی، بایدن گفت که این بوقلمون‌ها با نامزدهای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اشتراکاتی دارند.

بایدن در حالی که درباره آماده‌سازی این بوقلمون‌ها برای بازدید از کاخ سفید می‌گفت، تاکید کرد: آنها با کودکان تعامل کردند تا جنبه نرم‌تر خودشان را نشان دهند. اینطور به نظر می‌رسد که دسته دیگری امید دارند که ۲۰۲۴ به واشنگتن بیایند.  

جو بایدن در مراسم اجرای عفو ریاست جمهوری خطاب به این یکی از دو پرنده گفت: این شکلات است، درست است؟ خب این را ببینید، خدا دوستت دارد. شما شکلات هستید. شکلات شما عفو شدید. شما عفو شدید. می‌توانید صدایم را بشنوید؟ بله بله شما را می‌گویم. جدی می‌گویم، عفو شدید!

او در ادامه در صحبت‌هایی که مثلا زمزمه حرف‌های آن پرنده بود و با خنده حضار همراه شد، گفت: نمی‌دانم مرد! مجبور نبودی مرا عفو کنی! می‌دانم عفو شدم!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha