• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401090805303
  • خبرنگار : 71661

ایتالیا: باید اوکراین را تقویت کنیم تا روسیه راضی به مذاکره شود

ایتالیا: باید اوکراین را تقویت کنیم تا روسیه راضی به مذاکره شود
جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا

نخست‌وزیر ایتالیا امروز (سه‌شنبه) گفت، کی‌یف به حمایت خارجی مداوم نیاز دارد، زیرا تنها در صورتی می‌توان به راهکار مذاکره‌محور امید داشت، که اوکراین و روسیه در جنگ قدرت برابری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا گفت: تنها در صورتی می‌توان بحث مذاکره را مطرح کرد که قدرت طرفین برابر باشد.

این نخست‌وزیر ایتالیا گفت، دستیابی به راهکاری مذاکره‌محور برای جنگ اوکراین و روسیه، ارزش کمک به اوکراین را دارد.

این اظهارات ملونی در حالی مطرح شد که مجلس ایتالیا امروز در حال بررسی سیاست این کشور در خصوص ادامه حمایت از اوکراین در سال آینده میلادی است.

این رهبر راست افراطی ایتالیا باور دارد که روسیه در حال حاضر تمایل چندانی به مذاکره از خود نشان نمی‌دهد. او همچنین این مسئله را با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در میان گذاشته است، فردی که - به باور ملونی - می‌تواند نقش مهمی در پدید آوردن سازش و مصالحه در اوکراین داشته باشد.

ملونی گفت: درباره نقش مهمی که چین می‌تواند در حفظ کانال فعال دیپلماتیک با مسکو داشته باشد، با شی جینپینگ حرف زدم. ما همچنین خیلی صریح به یکدیگر گفتیم که چین و ایتالیا کشورهای بسیار متفاوتی هستند، اما تاریخی چند هزار ساله دارند که امکان گفت‌وگو را - به‌رغم این تفاوت‌ها - فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۸ ۱۹:۱۱

با سلام . حضرت علی فرمود که از دری فقر وارد شود از در دیگر ایمان خارج می شود . اقتصد ایران مانند تمامی کشورها وابسته به نرخ ارز مخصوصا دلار و یورو می باشد . استکبارتلاش می کند که همان بالایی را که در دوره رنسانس بر سر مردمان اروپا اورد و دین را از سیاست جدا کرد . و اخلاق شیطانی را در جامعه گسترش دهد و دین مسیحیت در کلیسا ها محدود کند و... می خواهد بر سر مردم ایران و مسلمانان بیاورد . می داند که کلام حضرت علی کلام خداوند است و با فقر می تواند ایمان را از بین بررد . لذا با با انواع تحریم ترخ ارز را بالا ببرد. الان دلار 35 هزار تومان است . لذا خط فقر از 18 میلیون تومان برای یک خانواده بالا رفته است . گرانی و کاهش درامد ناشی از بالا رفتن نرخ ارز باعث شده که مردم نتوانند از این همه نعمت که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدت چهار دهه بدست امده است بهرهمند گردند . این عدم بهرمندی از نعمتها ناشی از فقر باعث شده که ایمان همرنگتر شود . ایمان یعنی . تشکیل خانواده . ایمان یعنی فرزند اوری . ایمان یعنی احسان نیکو کاری . و...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۹ ۰۷:۰۶

خانمها وآقایون متوجه شدید!؟ این اول وآخر سیاست در دنیاست! باید از همه نظر قوی وبا طرف مقابل برار یا قابل مقایسه باشی تا بتونی در مذاکرات حرفی واسه گفتن داشته باشی وگرنه حتما منافع از دست میره! قابل توجه اونایی که میگن اول باید شروط آمریکا وغرب رو بپذیریم تا اونها تحریم‌ها رو بردارن!ممنون خانم ملونی که حقیقت و گفتین!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۹ ۰۸:۰۳

به چه قیمتی؟!جون ملت ها و مردم.عجب ادم هایی هستید شماها غربی ها .این حقوق بشرتون دیگه.وقتی تمدن و دین و انسانیت نباشه و پول و مقام ملاک باشه میشه این حرف خانم.در دنیا هم کارتون همینه..روسیه اگر بخاد دو روزه تکیلف جنگ رو مشخص میکنه.ولی نمیخاد غیر نظامی بکشه.مثل غرب نیست تو عراق ایران سوریه یمن .بخدا دو روز دو روزه اوکراین و جنگ رو مشخص میکنه.