• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401102920270
  • خبرنگار : 71475

مسکو امیدوار است تل آویو رویکرد عاقلانه‌ای در قبال اوکراین داشته باشد

مسکو امیدوار است تل آویو رویکرد عاقلانه‌ای در قبال اوکراین داشته باشد

سفیر روسیه در تل‌آویو امروز (پنجشنبه) ابراز امیدواری کرد که تل آویو در بحران اوکراین رویکرد عاقلانه‌ای اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر روسیه در اراضی اشغالی تاکید کرد، اسرائیل از تجهیز کی‌یف به سلاح خودداری می‌کند. مسکو امیدوار است اسرائیل رویکرد عاقلانه‌ای را در رویارویی با بحران اوکراین نشان دهد.

این در حالی است که رسانه های غربی روز گذشته اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا با مقامات اسرائیل برسر انتقال ۳۰۰ هزار گلوله توپ به اوکراین  موافقت کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، پنتاگون با مقامات اسرائیل برای انتقال مقادیری از مهمات ذخیره شده آمریکایی در اراضی اشغالی به توافق رسیده است.

به نوشته این روزنامه پنتاگون از ذخایر انبوه مهمات آمریکایی در اراضی اشغالی برای موارد اضطراری استفاده می‌کند و به تل‌آویو نیز اجازه استفاده از این مهمات را در مواقع اضطراری داده است که بخشی از آن برای پاسخ به نیازهای اوکراین انتقال خواهد یافت.

دولت اسرائیل سال گذشته از بیم بحرانی شدن روابط با روسیه از پاسخگویی به نیازهای اوکراین به سلاح خودداری کرد. اما دو طرف آمریکایی و اسرائیلی به توافقی مبنی بر انتقال ۳۰۰ هزار گلوله با کالیبر ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین موافقت کردند.

اوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی اخیرا در اظهاراتی امیدواری کرده بود که روابط میان کی‌یف و اسرائیل بهبود یابد.

وی از اسرائیل خواسته بود که ابزارهای تهاجمی در اختیار اوکراین قرار دهد و در کنار کشورش بایستد.

سفیر اوکراین طی این اظهارات عنوان داشت، اقدامات برای ارسال سیستم های هشدار دهنده پیشرفته اسرائیلی در برابر پهپاد و موشک به اوکراین در حال انجام است. وی از رژیم صهیونیستی خواست از اوکراین در دفاع در برابر روسیه، همکاری بیشتری داشته باشد.

پیشتر، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مایکل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف گفت، این رژیم کمک‌های بشردوستانه‌ای به ارزش ۱.۲ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha