• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401110503709
  • خبرنگار : 71415

انتقاد ناشر «واشنگتن‌پست» از اظهارات مایک پامپئو درباره خاشقجی

انتقاد ناشر «واشنگتن‌پست» از اظهارات مایک پامپئو درباره خاشقجی

ناشر روزنامه واشنگتن پست آمریکا از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا به دلیل اظهارات جنجالی‌اش درباره جمال خاشقجی، ستون‌نویس عربستانی‌الاصل این روزنامه که در سال ۲۰۱۸ توسط عوامل عربستان در شهر استانبول کشته شد، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، مایک پامپئو که طبق گزارش‌ها در حال بررسی نامزدی برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا از طرف حزب جمهوری‌خواه است، در کتاب خاطرات جدیدش که به زودی منتشر می‌شود، این که جمال خاشقجی "باب وودوارد (روزنامه‌نگار افشاگر رسوایی واترگیت) عربستان سعودی" باشد را رد کرد و خشم جهانی‌ای که پس از قتل او به راه افتاد را به‌ عنوان "خشم کاذبی...برانگیخته شده توسط رسانه‌ها" خواند.

این کتاب پامپئو تحت عنوان "هرگز یک وجب پا پس نمی‌کشیم، برای آمریکایی که عاشقش هستم، می‌جنگم" منتشر می‌شود.

او در این کتاب نوشته است: "در حقیقت، خاشقجی فعالی بود که در نبرد اخیر بر سر تاج و تخت از تیم بازنده حمایت کرده بود...و از بودن در تبعید ناراضی بود."

در واکنش به این اظهارات فرد رایان، ناشر روزنامه واشنگتن پست سه‌شنبه در بیانیه‌ای از پامپئو انتقاد کرده و سخنان وی را "شوک‌آور" خواند. رایان همچنین پامپئو را متهم کرد که "به طرزی شنیع درباره زندگی و کار خاشقجی سیاه‌نمایی کرده است."

رایان خاطر نشان کرد: "مشاهده اینکه کتاب مایک پامپئو به طرز شنیعی، درباره زندگی و سخنان جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن پست سیاه‌نمایی می‌کند، تکان‌دهنده و ناامیدکننده است. همانطور که سازمان سیا – سازمان سابقا مدیریت‌شده از سوی پامپئو - نتیجه‌گیری کرد، جمال خاشقجی به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به طرزی وحشیانه به قتل رسید."

وی افزود: "این شرم‌آور است که پامپئو با هدف بی‌احترامی به زندگی و خدمات یک مرد شجاع و تعهد او به اصول مورد احترام آمریکایی‌ها، دروغ‌های شنیعی را صرفا به عنوان حقه‌ای برای به فروش رساندن کتابش اشاعه می‌دهد."

این ناشر واشنگتن پست از دیگر مقامات آمریکایی نیز در رابطه با موضوع قتل خاشقجی انتقاد کرد و در این راستا به بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تصمیم ایالات متحده برای اعطای مصونیت به بن سلمان در ارتباط با شکایتی از بابت قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه حمله کرد.

حنان العتر، بیوه خاشقجی نیز پامپئو را به خاطر اظهاراتش درباره خاشقجی در کتابش محکوم کرد. العتر در مصاحبه‌ای به ان.بی.سی نیوز گفت: "با وجود هر چیزی که او (پامپئو) در مورد شوهرم ذکر کرده اما او را نمی شناسد. او باید سکوت کند و دهان دروغگویش را ببندد. اطلاعات او بسیار بد و غلط است و قبول نیست."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha