• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401111108836
  • خبرنگار : 71592

مقام آمریکایی از پاسخ به سوالی درباره «اشغالگری اسرائیل» طفره رفت

مقام آمریکایی از پاسخ به سوالی درباره «اشغالگری اسرائیل» طفره رفت

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک جانبداری آشکار در موضع خارجی ایالات متحده و حمایت آن از رژیم صهیونیستی، از اعتراف صریح به این موضوع که کرانه باختری تحت اشغال این رژیم است، خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری عربی ۲۱، وِدانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری از پاسخ به سوال سعید عریقات، خبرنگار روزنامه القدس طفره رفت که در مورد وضعیت مردم فلسطین در کرانه باختری بخصوص جنین پرسید.

پاتل در این دیدار بار دیگر تاکید کرد که آمریکا تشدید تنش ها را محکوم می کند و فلسطینی ها حق دارند در صلح در کنار اسرائیلی ها زندگی کنند، اما به سوال عریقات پاسخی نداد.

این روزنامه نگار فلسطینی دوباره سوالش را درباره وضعیت فلسطین اینکه آنها تحت اشغال هستند یا خیر، تکرار کرد اما پاتل با وجود اینکه سرزمین‌های فلسطینی از نظر قوانین بین‌المللی و سازمان ملل اشغال شده است، باز هم طفره رفت. 

در حالی که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به همین سوال خبرنگار در ماه اکتبر پاسخ داده و گفت، کرانه باختری از سال ۱۹۶۷ اشغال نظامی شده است.  پاتل همچنین از پاسخ به سوال خبرنگار مت لی طفره رفت که پرسیده بود فلسطینی ها برای ارائه شکایت به کدام نهاد مراجعه کنند، زیرا آمریکا با مراجعه آنها به دادگاه کیفری بین المللی مخالف است. پاتل در جواب این خبرنگار گفت، اسرائیلی ها و فلسطینی ها باید به گفتگو بنشینند و در یک روند دیپلماتیک شرکت کنند.   

در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان توقف خشونت و تنش در اراضی اشغالی شد و گفت: هر چیزی که ما را از راهکار تشکیل دو کشوری دور می کند، امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد. همه باید برای برقراری مجدد آرامش، توقف خشونت و تنش تلاش کنند. آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha