• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401111814066
  • خبرنگار : 71594

ارکانی: دولت متقابلا از تصمیمات مجلس حمایت کند

ارکانی: دولت متقابلا از تصمیمات مجلس حمایت کند

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز سرنوشت دولت و مجلس به هم گره خورده است و همانطور که حمایت مجلس از دولت مهم است، حمایت دولت از مجلس و تصمیمات آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، احسان ارکانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه(۱۸ بهمن) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از فرمان عفو مقام معظم رهبری و نگاه مدبرانه ایشان برای مرز بندی بین دشمن خارجی و عوامل خارجی با جوانانی که با احساسات دچار اشتباه شده‌اند تشکر می کنیم که قطعا درسی بزرگ برای افرادی است که با غفلت و تنگ نظری و بعضا همسویی با دشمن در مسیری به جز مسیر ولایت و نگاه رهبری فرزانه در حال کنار هم قرار دادن تمام افراد دخیل در این ناآرامی‌ها بودند.

ارکانی در ادامه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: امروز سرنوشت دولت و مجلس به هم گره خورده است و همانگونه که حمایت مجلس از دولت مهم است، حمایت دولت از مجلس و استقبال از نظرات و تصمیمات نمایندگان و تعامل وزرا و مدیران ارشد با مجلس نیز انتظار است؛ فراموش نکنیم این مجلس انقلابی یازدهم بود که در سال ۹۸ در کور سوی امید مردم انقلابی و امیدوار به تغییر وضعیت موجود آن دوران روی کار آمد و مقدمه شکل گیری دولت انقلابی سیزدهم شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلور مردم در نظام جهموری اسلامی ایران در مجلس و خانه ملت تعریف شده است، تصریح کرد: مدت هاست که گلایه های نمایندگان از عدم پاسخگویی سایر  وزرا به مطالبات مردم شهرستان های مختلف که توسط نمایندگان مطرح و پیگیری می شود بلند است، این مطالبات در واقع فریاد بلند مردم از سوء مدیریت ها، محرومیت، مشکلات و کمبودهای عدم رعایت عدالت در توزیع بودجه و امکانات در شهرستان‌ ها است که باید مسئولین دولتی پاسخگو و حل کننده آنها باشند.

ارکانی در عین حال خاطرنشان کرد: اما مردم صبور و نجیب دسترسی مستقیمی  به این مسئولین ندارند و باز هم سهل الوصول ترین مسئول در این کشور نمایندگان خود مردم هستند که باید بار انتقال این مشکلات و اعتراضات را برای مدیران دولتی به دوش بکشند. به عنوان مثال جمعیت حوزه انتخابیه بنده یک بیستم تهران پایتخت است، آقایان وزرا، متولیان دستگاه های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی اگر اعتبارات و بودجه دستگاه های شما در حوزه انتخابیه بنده را حتی یک دویستم تهران اختصاص می دادید قانع بودیم، گرچه شما شاید در طول عمر مبارکتان بیشتر از یک ساعت هم به حوزه بنده اختصاص ندهید ولی بدانید که مسئول تک تک شهرستان های این کشور هم هستید و فردا باید پاسخگوی فراموشی های دستگاه خود نسبت به مردم این سرزمین باشید.

وی در ادامه اظهار کرد: در بودجه سال جاری مجلس ۱۶۰ درصد بودجه سازمان تبلیغات اسلامی افزایش یافت اما سهم شهرستان نیشابور ۶۰۰ هزار نفری از بودجه این سازمان عدد صفر است که البته با اعلام آمادگی مدیر  کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای تحقیق و تفحص قطعا پیگیری و بازرسی لازم  انجام خواهد شد. شاهدیم به محض طرح سوال تحقیق و تفحص و استیضاح که جزء اختیارات قانونی قوه مقننه است، وزرا و معاونین با فشار همه جانبه به نمایندگان درصدد دخالت در کار مجلس برآمدند و اصل تفکیک قوا را زیر سوال  می برند، لذا از ریاست قوه مقننه تقاضا دارم راهکاری برای این موضوع بیندیشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تورم ۷۰ درصدی مواد غذایی و اقلام خوراکی فشار طاقت فرسایی بر مردم وارد کرده است. تورم ۷۰ درصدی یعنی ارزش ۲۵۰ هزار تومان یارانه داده شده اکنون ۱۵۰ هزار تومان بیشتر نیست، تورم ۵۰ درصدی یعنی ارزش حقوق ۶ میلیونی کارمند و کارگر امروز به ۴ میلیون رسیده، هر وزیر و مسئولی که می تواند با ۶ میلیون حقوق ماهانه زندگی کند می تواند بگوید مدیریت بلد است. امروز بهترین مدیر همین مردم هستند که با این حقوق ۶ میلیونی ماهانه ۱۵ میلیون هزینه می کنند.

ارکانی بیان کرد: اخیرا شاهد استخدام‌های خارج از قاعده و قانون بعضا نورچشمی‌ ها در برخی دستگاه های دولتی هستیم، امیدوارم تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی توسط کمیسیون اجتماعی سریعتر به جریان بیقتد.

وی  با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: امروز نیشابور بزرگ و ۱۴ شهرستان آن در دامنه بینالود آمادگی ایجاد هسته اولیه استان خراسان مرکزی را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha