• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401112519046
  • خبرنگار : 71610

سیسی در دوبی: اجازه ندهید قلم‌ها و افکار تعصب‌آمیز بر برادری اعراب تاثیر بگذارد

سیسی در دوبی: اجازه ندهید قلم‌ها و افکار تعصب‌آمیز بر برادری اعراب تاثیر بگذارد

رئیس جمهوری مصر که درحال حاضر در امارات به سر می‌برد، در سخنانی تاکید کرد که اجازه داده نشود برخی افکار و عقاید بر روی برادری میان کشورهای عربی تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی مصر (أ س أ)، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی در حاشیه اجلاس جهانی دولت‌ها در دوبی در این باره اظهار کرد: اجازه ندهید قلم‌ها و افکار تعصب آمیز بر "برادری" میان کشورهای عربی تأثیر منفی بگذارد. مصر در سال ۲۰۱۱ تقریباً از دست رفته بود و اگر حمایت برادران نبود، کشور ما نمی‌توانست دوباره از جایش بلند شود.

سیسی گفت: مصر با چالش‌های آشکار و تعیین‌کننده‌ای مواجه شد و در سال ۲۰۱۱ تقریباً از دست رفته بود و با سرنوشت برخی کشورهای عربی مواجه شد؛ اما مصر از آن نجات یافت.

سیسی با تاکید بر حمایت برادران عرب از مصر طی سال‌های گذشته، افزود: بدون حمایت برادران در امارات، عربستان سعودی و کویت، مصر نمی‌توانست پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از نویسندگان گفت می‌خواهیم کلمه برادران عرب را از فرهنگ لغت عربی حذف کنیم. اجازه ندهید قلم‌ها، ایده‌ها و رسانه‌های اجتماعی بر برادری که بین ما وجود دارد تأثیر بگذارد؛ خداوند متعال می‌فرمایند؛ «همانا مومنان برادرند».

وی همچنین از تمام طرف‌ها و کشورهایی که از مصر و دیگر کشورهای عربی حمایت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

سیسی در اجلاس جهانی دولت‌ها نیز به موضوع تروریسم پرداخت و گفت که تروریسم اکنون به تاریخ پیوسته است.

وی همچنین از ملت مصر به دلیل تحمل «تورم قابل توجه» در قیمت‌ها تشکر کرد و گفت: از حدود هشت ماه و حتی یک سال قبل تلاش‌هایی برای خراب کردن اعتماد میان مردم و رهبری وجود دارد و این از طریق دروغ، افترا و ادعا انجام می‌شود.

سیسی بدون اشاره به اینکه چه کسانی پشت این اقدامات هستند، تاکید کرد: این تلاش‌ها پس از آن صورت گرفت که تروریسم در مصر شکست خورد.

اجلاس جهانی دولت‌ها با شعار «شکل دادن به دولت‌های آینده» دوشنبه در دوبی آغاز شد و تا ۱۵ فوریه برگزار می‌شود.

این اجلاس شاهد حضور روسای جمهور، وزرا، مقامات، روسای سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی، صاحبان اندیشه، کارشناسان جهانی و رهبران برجسته تجاری از بخش خصوصی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha