• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401120201308
  • خبرنگار : 71594

راهکار صباغیان برای حل مشکلات

راهکار صباغیان برای حل مشکلات

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با حقوق ۷ میلیون تومانی اگر بخواهم با تاکسی به مجلس بیایم فقط می توانم هزینه ۲۳ بار رفت و برگشت به مجلس را پرداخت کنم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه - دوم اسفند) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با حقوق ۷ میلیون تومانی اگر بخواهم با تاکسی به مجلس بیایم فقط می توانم هزینه ۲۳ بار رفت و برگشت به مجلس را پرداخت کنم. باید به بعضی از مخالفان خوشگذران و خودفروخته خارج نشین عرض کنم مردم علیرغم شرایط سخت اقتصادی تفاوت طلا و جواهرات خود را با فلزات بی ارزش و زنگ زده می دانند، لذا خود را اذیت نکنید و نام خود را در تاریخ به نام عامل بیگانگان ثبت نکنید، نکته ای هم به طلا و جواهرات خودمان عرض کنم که مواظب باشیم زنگ نزنیم.

وی افزود: خوشبختانه امروزه در زمینه های علمی، دفاعی و نظامی در جایگاه ها بالایی قرار گرفته ایم، اما در کنار این قدرت نظامی که جای بالیدن هم دارد مردم ما متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند، امری که بر کسی پوشیده نیست و اگر هم درک نکنیم مردم آن را خوب درک و لمس می کنند، بنابراین سوال اینجاست که چرا به این وضعیت اقتصادی دچار شده ایم؟ روز رای اعتماد که فضای شعار و تعارف بر مجلس و دولت حاکم بود، بنده عرض کردم جناب آقای رئیس جمهور، روسای جمهور قبلی بر همین صندلی و در همین مجلس همین وعده های شما را داده اند اما محقق نشد و مشکلی حل نشد، لذا جنابعالی هم با این ریل در ایستگاهی متوقف خواهید شد که آنها متوقف شدند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مشکل کشور ما در جابجایی افراد و تغییر دولت ها و استفاده از ژنرال های اقتصادی و نیروهای فلان دانشگاه نیست، همه مشکل کشور ما تحریم نبوده است، همانطور که خودتان در زمان انتخابات به آن اذعان کردید. حالا عرض می کنم مشکل کشور ما تشکیل شورای سران قوا، تصویب طرح مولدسازی و تشکل مبادله ارز و طلا نیست. آقایان دولت و وکلا، مشکل ما اصلاح ساختار سیاسی و اداری است که هیچ کس به آن نمی پردازد، مشکل کشور ما عدم اجرای مدیریت واحد شهری است که سپردن آن امور به دست مردم باید باشد، اما متاسفانه طرح آن حدود یک سال در هیات رئیسه معطل مانده است.

صباغیان عنوان کرد: در تعجبم که در جلسات خصوصی همه به اصلاح ساختار اذعان داریم اما از ذکر آن پروا و معذوریت داریم، تا این مشکل حل نشود هر روز این کشتی اقتصادی در آب بیشتر فرو خواهد نشست و ترس من آن است که زمانی بخواهیم اصلاح کنیم که دیگر دیر شده باشد. وقتی در ساختار کشور تعداد زیادی دستگاه نظارتی اعم از تعزیرات، بازرسی، وزارت بهداشت، صمت، دستگاه های امنیتی و... وجود دارد و کسی نظارت نمی کند و همه چیز جزیره ای می شود؛ در حال حاضر مردم خون جگر می خورند.

وی با انتقاد از قیمت گوشت و همخوان نبودن مبلغ فروش بطری آب با مبلغ درج شده روی آن تاکید کرد: لذا تا ساختار اصلاح نشود و یک دستگاه نظارت نکند و پاسخگو نباشد امکان حل مشکل وجود ندارد.

صباغیان با تاکید بر اینکه باید مشکل میدانی حل شود و همان جا بازرسی و رسیدگی و اعلام و اجرای حکم شود، گفت: این دفعه مردم متوجه می شوند و اثر خود را خواهد گذاشت. قانون گذاری ما چطور است؟ چندین شورای عالی اقتصادی قانونگذاری می کنند؟ و شورای سران هم قانونگذاری می کند.

وی با ادعای این که در طرح مولدسازی  ببینید که همین الان مدارس خیرساز را به فروش گذاشتند، مدرسه ای که باید دو هفته دیگر افتتاح شود گفتند باید به فروش برسد، این پرسش را مطرح کرد: دستگاه اجرایی ما چطور هستند؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: آقای رئیس جمهور و وکلا بشنوید حداقل حقوق ۷ میلیون است، بنده دو هفته قبل از انتهای بزرگراه آزدگان به مجلس آمدم و ۱۵۰ هزار تومان کرایه از من گرفته شد یعنی با این ۷ میلیون ۴۷ بار می شود به مجلس آمد و برگشت! ۲۳ بار می شود بیایم مجلس و برگردم، مردم در شرایط سختی هستند. ما مسئول هستیم، امروز مجلس مسئول است. آقای قالیباف و دوستان جلسه غیرعلنی و درد و دل کردن با خودمان مشکلی را حل نمی کند، امروز رئیس جمهور باید پاسخگو باشد و مخبر باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha