• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120603572
  • خبرنگار : 71145

طرح امنیتی جدید رژیم صهیونیستی و ایجاد مراکز امنیتی در مرزهای با مصر

طرح امنیتی جدید رژیم صهیونیستی و ایجاد مراکز امنیتی در مرزهای با مصر

شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل از طرح امنیتی جدیدی پرده برداشت که رژیم صهیونیستی در مرزهای مشترک با مصر برای کنترل مرزها و مقابله با آنچه «جرایم سازمان یافته» قلمداد می‌کند، اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه عبری اشاره کرد، ساکنان جنوب اسرائیل دائما به دلیل نبود کنترل پلیس بر مناطق جنوب به دلیل افزایش جرایم رو به ازدیاد احساس خطر و ناامنی می‌کنند و تصور می‌کنند آینده‌ای ندارند.

این شبکه توضیح داد، ژنرال پرتز عیمار، فرمانده منطقه جنوب طرح جدیدی به دولت اسرائیل ارائه کرده مبنی بر احیای امنیت در جنوب که شامل جذب ۱۲۰۰ افسر پلیس و احداث بیش از ۱۰ مرکز جدید پلیس با هزینه‌ای به ارزش نیم میلیارد شکِل (واحد پول اسرائیل) می‌شود.

این طرح شامل تقویت یگان‌های موتور سوار و هواپیماهای بدون سرنشین در مرزهای مشترک با مصر و احداث مرکز جدید پلیس در بئر السبع و حضور گسترده پلیس در دو مسیر نقب و عرفا می‌شود.

این، بخشی از طرح کلی سرلشکر پرتز عیمار، فرمانده منطقه جنوب برای نابودی جرایم در نقب و برقراری قانون و امنیت برای ساکنان نقب است.

براساس گزارش شبکه ۱۰ اسرائیل، این طرح اولین بار عملا به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و کوبی شبتای، رئیس پلیس اسرائیل ارائه شده و هر دو با تمام توان برای تضمین موافقت وزیر مالی یعنی بتسلئیل اسموتریچ تلاش می‌کنند.

امروز تنها ۳۳۳۰ افسر پلیس در منطقه جنوب در کنار حدود ۲۰۰۰ نیروی داوطلب گارد شهری ونیز تعداد نامحدود افراد در مساحت گسترده‌ای که ۶۷ درصد مساحت اسرائیل است، خدمت می‌کنند.

در سایه افزایش جرم و جنایت و احساس نقض قانون از سوی ساکنان، عبارت «جنوب متوحش» به اتفاقات نقب و جنوب در سال‌های اخیر اطلاق شده است.

مرکز جدید پلیس شامل ۱۲۰ نیرو در شهرک بئر السبع احداث خواهد شد که منبع اصلی جرایم خطرناک در جنوب است، همچنین مرکز دیگری در شهر کسیفه با ده‌ها نیروی پلیس احداث می‌شود. در عین حال یک نقطه امنیتی با ۴۰ پلیس در رمات نقب و نیز مرکز مشابهی در روستای بادیه نشین بیر حداج ساخته خواهد شد که چندان از مرزهای مصر فاصله ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha