• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120704667
  • خبرنگار : 71496

همزمان با دوازدهمین روز نافرمانی‌ها

اسرای فلسطینی اقدامات اعتراضی جدیدی را در نظر گرفتند

اسرای فلسطینی اقدامات اعتراضی جدیدی را در نظر گرفتند

اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در مخالفت با تصمیمات وزیر امنیت داخلی این رژیم برای محدود کردنشان، علاوه بر مبارزات جمعی، اقدامات جدیدی را در نظر گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "معا"ی فلسطین، مرکز اسرای آزاد شده "حنظله" در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اسرای فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم دارند در اعتراض به اقدامات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی برای محدود کردنشان، امروز (یکشنبه) ساعت خروج از سلول‌هایشان به حیاط زندان را تا ساعت هشت صبح به تاخیر بیندازند.

این مرکز تاکید کرد، اسرای فلسطینی تصمیم گرفتند از نماز روز دوشنبه تا پایان روز برای ابراز خشم خود و نیز اعلام آمادگی برای مقابله با مدیریت زندان لباس‌های فرم زندان‌های رژیم صهیونیستی را بپوشند.

همچنین این مرکز اعلام کرد، تمامی اسرا روز سه‌شنبه نیز از خوردن دو وعده غذایی که مدیریت زندان می‌دهد، امتناع خواهند کرد و آن را پس خواهند داد.

مرکز یاد شده گزارش داد، اسرا برای ابراز خشم خود از تصمیمات مدیریت زندان در حقشان روز چهارشنبه اغتشاش شبانه در داخل زندان‌ها به راه خواهند انداخت.

اسرای فلسطینی برای دوازدهمین روز پیاپی به نافرمانی در چارچوب مبارزاتشان ادامه می‌دهند.

انجمن اسرای فلسطینی سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که طبق برنامه مبارزاتی تمامی گروه‌های فلسطینی که توسط کمیته عالی حالات فوق‌العاده جنبش اسیر تصویب شد، این اقدامات اسرا در اواسط هفته جاری رویکرد دیگری پیدا خواهد کرد.

این انجمن تاکید کرده بود که مبارزه کنونی اسرا در سطح تهدیدهای بی‌سابقه‌ای خواهد بود که رژیم اشغالگر در حق اسرا و خانواده‌هایشان به ویژه در قدس ادامه می‌دهد.

مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته بر تهدیدهای خود در زندان‌های مختلف افزود و نیروهای سرکوبگر آن به بخش‌های زندان جلبوع یورش برده و مجازات‌های جمعی را در حق آنها اعمال کردند.

اسرای فلسطینی از ۱۴ فوریه جاری نافرمانی‌ها را آغاز کردند که عمدتا ممانعت از انجام "تفتیش امنیتی" بود.

تعداد اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان ژانویه ۴۷۸۰ تن بود که ۲۹ تن از آنها زن و ۱۶۰ تن کودک بوده و نزدیک به ۱۰۰۰ تن از آنها تحت بازداشت اداری بوده و حدود ۵۰۰ تن از آنها از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha