• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401122316241
  • خبرنگار : 71610

حل و فصل سیاسی بحران سوریه؛ محور دیدار پدرسن و ابوالغیط

حل و فصل سیاسی بحران سوریه؛ محور دیدار پدرسن و ابوالغیط

نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه و دبیرکل اتحادیه عرب با برگزاری دیداری در قاهره تلاش‌ها برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمال رشدی، سخنگوی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای درباره جزئیات این دیدار اعلام کرد که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه و امدادی به ملت سوریه در راستای مقابله با عواقب زلزله ویرانگر تاکید کرد.

رشدی افزود: در این دیدار تحولات بحران سوریه اعم از سیاسی و انسانی، پیامدهای جدی فاجعه زلزله و تأثیر شدید آن بر بدتر شدن وضعیت انسانی و وخامت اوضاع اقتصادی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین سرعت واکنش کشورهای عربی و تلاش‌های سخاوتمندانه امدادی و بشردوستانه آنها برای کمک به برادران سوری را تحسین کرد.

طبق این بیانیه، پدرسن نیز در این دیدار گفت که توقف موقت تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس به کاهش پیامدهای زلزله و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به سوریه کمک کرد.

وی همچنین از بازگشایی دو گذرگاه در مرز سوریه و ترکیه توسط دمشق در راستای تسهیل ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله زده تحت کنترل مخالفان تمجید کرد.

ابوالغیط و پدرسن در این دیدار بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای پیش‌بردن روند سیاسی سوریه و حمایت از تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور طبق قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید کردند.

ابوالغیط در ادامه بر حمایت اتحادیه عرب از تلاش‌های پدرسن و هیئت سازمان ملل در سوریه در راستای تحقق اهداف مذکور تاکید کرد.

همچنین احمد ابوزید، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری در جریان دیدار خود در قاهره به گی‌یر پدرسن فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه شرحی درباره حمایت مصر از سوریه مقابله با پیامدهای زلزله و همچنین از سفر خود به دمشق برای ایستادن در کنار سوریه در این بحران ارائه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر بر لزوم ادامه حمایت همه طرف‌ها برای کمک به سوریه برای مقابله با این پیامدها تاکید کرد.

شکری بر اهمیت احیای روند سیاسی در چارچوب تمایل مصر برای حل هر چه سریعتر بحران، حفظ تمامیت و یکپارچگی سرزمین‌های سوریه، پایان دادن به همه اشکال تروریسم، ​​مداخله خارجی در امور آن و پایان رنج مردم سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha