• پنجشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402010300977
  • خبرنگار : 71496

اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون آغاز اعتصاب غذا به خواسته‌های خود رسیدند

اسرای زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون آغاز اعتصاب غذا به خواسته‌های خود رسیدند

اسرای فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی که قصد داشتند همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان دست به اعتصاب غذای جمعی بزنند، با لغو مجازات‌ها و اقدامات ظالمانه در حق‌شان تصمیم گرفتند اعتصاب غذا را به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی و انجمن اسرای فلسطین در بیانیه مشترکی اعلام کردند: "با توقف اقدامات تنبیهی و ظالمانه در حق اسرا، توافق شد طرح اعتصاب غذای دسته جمعی اسرا به حالت تعلیق درآید". 

همچنین این دو نهاد اعلام کردند که کمیته فوق‌العاده و ملی جنبش "اسیر" فلسطین ظرف چند ساعت آینده بیانیه مشروحی را در این خصوص منتشر خواهند کرد.

فارس قدوره، رئیس انجمن اسرای فلسطین در این رابطه به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: رهبری جنبش اسیر فلسطین با هیاتی از سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و مدیریت زندان‌های این رژیم و نیز نمایندگانی از دفتر تساهی هنگبی، مشاور امنیت ملی نخست وزیر این رژیم به توافق رسید.

قدوره در ادامه اظهار کرد: جنبش اسیر جدیت، اراده و اتحاد را به نمایش گذاشت و با آن توانست از دستاوردهای خود حفاظت کرده و تمامی خطراتی را که اخیرا با آنها مواجه شده بود، دفع کند.

رئیس انجمن اسرای فلسطین همچنین گفت: توافق درباره برطرف کردن برخی مشکلات، حفظ دستاوردهای اسرا، استفاده منظم از تلفن‌های عمومی برای اسرای زن، مرد و کودک، خارج کردن برخی از اسرا از سلول‌های انفرادی، استفاده از برخی تجهیزات برقی در زندان عوفر و دیگر موارد بود.

وی ادامه داد: در این توافق تضمین شد هر گونه اقدامی که در آینده در حق اسرا در پیش گرفته شود، باید از طریق کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی انجام شود و نه از طریق ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" این رژیم یعنی اینکه آنها (اسرا) گروگان حالات و روحیات بن گویر نیستند.

اسرای فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۱۴ فوریه نافرمانی را علیه اقدامات و دستورالعمل‌های مدیریت زندان‌های این رژیم آغاز کرده‌اند و قصد داشتند همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان دست به یک اعتصاب غذای جمعی بزنند.

اقداماتی که رژیم صهیونیستی پیش از این در حق اسرا اتخاذ کرده و بن گویر آنها را اعلام کرد، شامل تصویب پیشنویس قوانینی نژادپرستانه بود که مهمترین آنها اعدام اسرا و محروم کردن آنها از روند درمان محسوب می‌شد. محدود کردن مقدار آب مصرفی، کاهش مدت استحمام، کاهش کیفیت نان، افزایش عملیات‌های شبیخون و یورش به سلول‌های آنها، افزایش صدور حکم حبس انفرادی و انتقال رهبران جنبش اسیر از دیگر قوانین نژادپرستانه‌ای بودند که تل‌آویو در پیش گرفته بود.

قرار بود حدود ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برای مقابله با این اقدامات ظالمانه دست به اعتصاب غذا بزنند.

گروه‌های فلسطینی نیز این پیروزی اسرا را تبریک گفتند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تبریک به جنبش اسیر تاکید کرد، "اراده اسرا در نبرد برای عزت و گرفتن حقوق، بار دیگر پیروز شد".

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز این پیروزی را که پس از گذشت بیش از ۳۸ روز نافرمانی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی حاصل شد، تبریک گفت و اعلام کرد: جنبش اسیر با آنچه مدیریت زندان خوانده می‌شود بر بن گویر و کابینه‌اش پیروز شد و توانست دستاوردهای خود در طول سال‌های گذشته را که با خون و فداکاری به دست آورده بود، بازگرداند.

وزارت اسرا و آزادگان فلسطین نیز ضمن "تبریک پیروزی اراده اسرا بر ظلم رژیم اشغالگر و مدیریت زندان‌های آن" تاکید کرد: "این دستاوردی در چرخه مستمر درگیری است که تنها با آزادی اسرا پایان می‌یابد".

این وزاتخانه ضمن تبریک به اسرای فلسطینی تاکید کرد: "این قهرمانان هر روز ثابت می‌کنند که می‌توانند حقوق خود را بگیرند و قدرت مقابله با شدیدترین حملات را دارند، این پیروزی باید انگیزه جدیدی برای تمامی ملت فلسطین و گروه‌ها و نهادهای آن جهت اقدام جدی برای آزادی اسرا باشد".

جمعیت واعد، حامی اسرای فلسطینی نیز تاکید کرد: این دستاورد جنبش اسیر در واقع سیلی محکمی به صورت بن گویر بود و او باید آنچه انجام شده را به خوبی بفهمد.

طبق گزارش انجمن اسرای فلسطین، در حال حاضر ۴۸۰۰ فلسطینی از جمله ۱۷۰ کودک و ۲۹ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha