• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402011808027
  • خبرنگار : 71129

مخالفت رهبر جلیقه زردها با ارسال سلاح فرانسه به اوکراین

مخالفت رهبر جلیقه زردها با ارسال سلاح فرانسه به اوکراین

رهبر جنبش جلیقه زردهای فرانسه مخالفت خود را با ارسال تسلیحات به اوکراین اعلام کرد چون سهم هزینه‌های دفاعی فرانسه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، تیری پل والت رهبر جنبش جلیقه زردهای فرانسه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: جنبش مخالف تامین سلاح برای اوکراین است چون هزینه زیادی برای فرانسه در پی دارد. بودجه نیروهای دفاعی فرانسه تا ۴۰۰ میلیارد یورو افزایش می‌یابد و این افزایش چشمگیری به شمار می‌رود.

وی افزود: این جنبش، گروه‌های آسیب‌پذیر اقتصادی از جامعه فرانسه را متحد می‌کند که در فهم دلیل افزایش هزینه‌های دفاعی دولت برای حمایت از صنایع نظامی یک کشور دیگر مشکل دارند. درحالیکه همبستگی با اوکراینی‌ها به ویژه زنان و کودکان در فرانسه در مرحله نخست حمله به این کشور در اوایل ۲۰۲۲ بالا بود؛ اما امروز مردم فرانسه به شدت بابت تداوم کمک‌های دولت به کی‌یف و در حالیکه اقتصاد خود ما دچار مشکل است، گیج و سردرگم شده‌اند.

رهبر جنبش جلیقه زردهای فرانسه در ادامه گفت: افزایش سوء تفاهم باعث افزایش عقاید پوپولیستی در فرانسه شده است. جنگ در اوکراین و حمایت از این کشور هم باعث نارضایتی بیشتر می‌شود. همچنین مردم فرانسه تحریم روسیه را به بهای افزایش شدید قیمت‌ها و تورم در داخل کشور انتخاب نکردند. وضع تحریم علیه مسکو تصمیم کاملا مستقل دولت فرانسه نبود و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری به دستور بروکسل این تحریم‌ها را وضع کرد.

وی همچنین ادامه داد: در میان پیامدهای تحریم روسیه از سوی پاریس، ما با ناامنی در بحث انرژی، افزایش هزینه‌ها و اختلالات لجستیکی روبرو شده‌ایم.

اتحادیه اروپا ۱۰ بسته تحریمی علیه روسیه بابت حمله به اوکراین وضع کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که سیاست بازدارندگی و تضعیف کشورش، استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم‌ها بر اقتصاد جهانی تاثیرات مخربی گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha