• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402011808041
  • خبرنگار : 71610

نیمی از عراقی‌ها معتقدند، آمریکا برای غارت منابع به کشورشان حمله کرد

نیمی از عراقی‌ها معتقدند، آمریکا برای غارت منابع به کشورشان حمله کرد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان عراق معتقدند حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به کشورشان با هدف سرنگونی رژیم بعث این کشور طبق ادعاهای خود آمریکایی‌ها نبوده و هدف اصلی آنها غارت منابع عراق بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، مؤسسه بین‌المللی گالوپ (GIA)، یک سازمان مستقل فعال در زمینه تحقیقات بازار جهانی و نظرسنجی، یک نظرسنجی چهره به چهره را در تمامی ۱۸ استان عراق انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که ۵۱ درصد شهروندان عراقی معتقدند آمریکا با هدف غارت منابع نفت و گاز عراق در سال ۲۰۰۳ به کشورشان حمله کرد و ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر انجام این حمله با هدف سرنگونی رژیم بعث صحت ندارد.

در مقابل، ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان نیز معتقد بودند که این تهاجم به منظور سرنگونی رژیم صدام بود.

نتایج این نظرسنجی درباره اعتقاد عراقی‌ها به ماندن و یا نماندن نظامیان آمریکا در کشورشان در دوره آتی نیز نشان می‌دهد که ۴۷ درصد شرکت کنندگان بر خروج فوری آنها از خاک کشورشان تأکید دارند و ۱۷ درصد نیز می گویند که آمریکایی‌ها باید پس از مطمئن شدن از بی‌نیازی نیروهای عراق به خود از کشور خارج شوند.

طبق این نظرسنجی، تنها ۱۳ درصد عراقی‌ها که اغلب ساکن اقلیم کردستان این کشور هستند اعلام کرده‌اند که بقای نظامیان آمریکا در کشورشان ضروری است.

آمریکا در سال ۲۰۰۳ و دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر به بهانه سرنگونی رژیم صدام به عراق حمله کرد و این تهاجم منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی عراقی و تخریب کامل تأسیسات زیربنایی این کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۸ ۱۵:۲۵

این نیمه با خودشان فکر نمیکنند که چرا آمریکا نمیتواند به نروژ حمله کند و منابع آن را غارت کند اما میتواند به عراق حمله کند؟ چرا به عربستان و بحرین و قطر حمله نمیکند؟ چرا به ژاپن و آلمان حمله کرد و این کشورهای امروز ثروتمند ترینند اما عراق همچنان در حال جنگ است؟