• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402012915292
  • خبرنگار : 71496

دو شهرک‌نشین در تیراندازی در قدس اشغالی زخمی شدند

دو شهرک‌نشین در تیراندازی در قدس اشغالی زخمی شدند

رسانه‌های عبری زبان امروز سه‌شنبه اعلام کردند که در عملیات تیراندازی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی دو شهرک‌نشین زخمی شدند و عملیات جستجوی خانه به خانه برای بازداشت عامل تیراندازی در این محله در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما"ی فلسطین، برخی رسانه‌های عبری زبان امروز تاکید کردند، دو شهرک‌نشین ۴۸ و ۵۰ ساله از یهودی‌های حریدی در یک عملیات تیراندازی در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغال زخمی شدند.

طبق گزارش این رسانه‌ها وضعیت دو زخمی وخیم نیست.

برخی منابع عبری زبان نیز گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی یک اسلحه از نوع "کارلو" را در محل عملیات یافته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که فرد تیرانداز سوار یک خودرو بوده و پس از تیراندازی به سمت خودروهای عبوری، محل را ترک کرده است.

شبکه عبری زبان "کان" نیز گزارش داد که دو فرد زخمی سوار بر خودرو بودند که به سمت آنها تیراندازی شد.

پس از این تیرندازی سربازان اسرائیلی برای پیدا کردن مجری عملیات به حالت آماده‌باش درآمدند.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از شهرک‌نشین‌های ساکن محله شیخ جراح خواسته شده درب خانه‌های خود را ببندند و از آنها خارج نشوند چرا که این نگرانی وجود دارد که عامل تیراندازی هنوز در منطقه حضور دارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، نیروهای پلیس و شاباک در چارچوب عملیات جستجوی عامل تیراندازی و پاکسازی منطقه، ساختمان اردوگاه الصمود در محله شیخ جراح را به محاصره درآوردند.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد، در این عملیات تیراندازی دو شهرک‌نشین در داخل خودرویشان در محله شیخ جراح در قدس هدف قرار گرفته و زخمی شدند، عامل تیراندازی نیز موفق به فرار شد.

این مسؤول پلیس رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، تعداد زیادی از نیروهای پلیس با استفاده از یک فروند بالگرد عملیات جستجوی عامل تیراندازی را آغاز کردند و همینطور نیروهای پلیس شروع به بازرسی خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه الصمود کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین طبق گزارش‌ها نیروهای اشغالگر صهیونیستی در جستجوی عامل تیراندازی به یک مسجد در محله شیخ جراح نیز یورش برده و به آن هتک حرمت کردند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ حکم تخلیه تعدادی از خانه‌های محله شیخ جراح و تحویل آنها به جمعیت‌های شهرک‌نشین‌ها را صادر کرد، به دنبال صدور این حکم‌های ظالمانه و امتناع فلسطینی‌ها از تحویل خانه‌های خود، شهرک‌نشین‌ها برای تصاحب خانه‌ها به محله یورش آوردند که در نتیجه آن درگیری‌هایی میان دو طرف آغاز شد.

فلسطینی‌های ساکن این محله در قدس اشغالی از مالکیت خود بر خانه‌هایشان دفاع و تاکید کردند که در این خانه‌ها به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند؛ اما شهرک‌نشین‌ها مدعی هستند که این خانه‌ها را از جمعیت‌های اسرائیلی خریداری کردند.

با گسترش درگیری‌ها در تمام مناطق شهر قدس و ورود مقاومت فلسطین به این موضوع، درگیری‌های مه ۲۰۲۱ میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی شکل گرفت و در تاریخ هفتم مه ۲۰۲۱ برابر ۲۵ ماه رمضان هزاران پلیس اسرائیلی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده و به نمازگزاران حمله کردند که در نتیجه آن ۲۰۵ فلسطینی در داخل مسجد الاقصی، ورودی العامود و محله شیخ جراح زخمی شدند و درگیری‌ها در روزهای آتی نیز ادامه یافت و در نهایت در تاریخ ۲۱ مه با میانجیگری مصر متوقف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha