• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402020501992
  • خبرنگار : 71496

ائتلاف ضد داعش: داعش هنوز فعالیت‌هایی در عراق و سوریه دارد

ائتلاف ضد داعش: داعش هنوز فعالیت‌هایی در عراق و سوریه دارد

ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که حملات این گروه تروریستی در عراق و سوریه طی چند ماه نخست سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است اما اعضای آن با وجود شکست، هنوز فعالیت‌هایی دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ژنرال متیو مک‌فارلین، فرمانده ائتلاف ضد داعش در یک کنفرانس مطبوعاتی اینترنتی در سوریه اظهار کرد: از ابتدای سال تا هفته اول آوریل در عراق شاهد کاهش ۶۸ درصدی تعداد حملات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

ژنرال مک‌فارلین در ادامه گفت: در سوریه نیز کاهش ۵۵ درصدی حملات را در همین مدت شاهد بودیم، این حملات به نسبت محدود بوده و توسط یک یا چند نفر انجام شدند.

او افزود: داعش در سال جاری موفق نشد مورد دیگری را در سطحی بزرگتر اجرا و یا هماهنگ کند.

فرمانده ائتلاف ضد داعش در ادامه گفت: ماه رمضان در طول چند سال اخیر آرام‌ترین دوره بود و حملات در عراق در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد و در سوریه ۳۷ درصد کاهش داشتند.

ژنرال مک‌فارلین افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک که مدیریت اردوگاه الهول در سوریه را با حدود ۵۰ هزار تن از اعضای خانواده‌های داعشی‌ها بر عهده دارند، از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۳۰۰ تن از اتباع دیگر کشورها را بیرون کردند.

یک مسؤول نظامی عراق ماه مارس اعلام کرد که داعش حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ عضو فعال در عراق دارد.

طبق برآوردهای ارائه شده در گزارش ماه فوریه شورای امنیت، داعش حدود ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ عضو و حامی در عراق و سوریه دارد که نیمی از آنها شبه‌نظامی هستند.

طبق گزارش یاد شده، با وجود کاهش ذخایر مالی این گروه تروریستی که در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، داعش با سرمایه‌گذاری‌ها در طرح‌های تجاری همانند ساخت هتل و املاک و مستغلات در سوریه و عراق، پولشویی را آغاز کرده و همچنین برای جمع‌آوری پول به سرقت احشام رو آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha