• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402021811301
  • خبرنگار : 71594

موسوی لارگانی: بهبود زندگی مردم باید نقشه راه مسئولان باشد

موسوی لارگانی: بهبود زندگی مردم باید نقشه راه مسئولان باشد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری بر بهبود زندگی و معیشت مردم از راه مهار تورم و رشد تولید تاکید دارند و این تاکید ویژه باید نقشه راه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ نطق خود را با تذکر درباره سوء مدیریت شدیدی شروع می کنم که زندگی مردم استان اصفهان از جمله مردمان مظلوم و غیور شهرستان فلاورجان را مختل کرده است، بحران کم آبی و بی توجهی با آن روز واقعه را در حوزه آبی زاینده رود و تالاب گاوخونی بسیار نزدیک کرده است.

وی با بیان اینکه به هنگامه زاینده رود و گاوخونی رسیده ایم، خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مدیران دولتی و استانی شما به تذکرات گوش نمی‌دهند و وضع بدتر از آن گزارش‌هایی است که برایتان ارسال می‌کنند. اوضاع زاینده رود بسیار از خوزستان و کارون که تاکنون هفت بار به این استان سفر کرده‌اید و ۱۵ مدیر را برکنار کرده اید، بحرانی‌تر است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم استان دیگر امیدی به شنیدن ندای مظلومیت‌شان ندارند، افزود:‌ شاید مرثیه سرایی برای زاینده ‌رود از تریبون مجلس جواب بدهد .

موسوی لارگانی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: آیا به یاد می آورید پس از بازدید هوایی در خصوص زاینده رود، گاوخونی و تأمین آب کشاورزان اصفهانی قول‌ هایی به مردم استان دادید، چه شد؟ نکند شما هم مانند قبلی ها که آمدند رای گرفتند و رفتند، شما هم به جای احیای دائمی مسیر زاینده رود و گاوخونی به ما وعده سراب گاوخونی را دادید؟ سید عزیز، مردم می پرسند آیا امیدی به زنده شدن زاینده رود است، آیا تالاب گاوخونی دوباره به پهنه جغرافیایی استان برمی گردد؟

وی افزود:‌ ما به صداقت و توانایی شخص شما امیدوار هستیم، اما موضوعاتی نظیر تونل بهشت آباد، پروژه سد و نیروگاه برق آبی خرسان، قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران معطل راهروهای وزارتخانه ها و سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به استیضاح وزیر صمت بیان کرد: رای مجلس به برکناری وزیر صمت، این پیام را برای تیم اقتصادی دولت داشت که تصور نکنند چون مجلس انقلابی و دولت رئیسی بر سر کار است، مانند برخی دولت ها و مجالس قبلی که با یکدیگر رفیق بودند، مصون از پاسخگویی هستند. خیر اینگونه نیست و کسی چک سفید امضا ندارد.

موسوی لارگانی در ادامه عنوان کرد: این روزها بار دیگر مشکلات اقتصادی به صدر اخبار آمده است، مردم احساس می کنند صدای اعتراضشان به تورم فزاینده شنیده نمی شود، اما بدانید برای غلبه بر مشکلات به سردار سلیمانی ها، طهرانی‌ مقدم ها، صیاد شیرازی های اقتصادی نیاز داریم. همان سردارانی که از جان و هستی خود برای ارتقای این کشور و ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذشتند و با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب کاری کردند کارستان.

وی افزود: اگر می‌بینید در جان دشمنان این مرز و بوم ترس افتاده و جرأت ندارند به ایران اسلامی نگاه چپ کنند و اگر شاهدیم ایران در اوج قله ‌های هسته ‌ای، موشکی، فضایی، پهپادی و نظامی ایستاده است و رئیس جمهور ایران با افتخار به سوریه می رود و قبل از آن هم وزیر خارجه کشورمان در نقطه صفر مرزی جنوب لبنان به سرزمین ‌های اشغالی می‌ نگرد، این افتخارات و فرصت ها محصول جانفشانی سرداران و ژنرال هایی است که با به کارگیری خیل عظیمی از جوانان مومن و انقلابی ایران را به قدرت برتر منطقه و جهان تبدیل کرده اند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر عرصه‌ای آدم مخلص، کارکشته و دلسوز خود را می خواهد، تاکید کرد: مگر سرداران و امیرانی دلیرمان غیر از این بودند که از وجود متخصصان و جوانان استفاده کرده و می کنند، پس چرا در سپردن مناصب کلیدی و اقتصادی از همین الگو و روش استفاده نمی کنید؟

وی با تاکید بر اینکه همه ما سربازان مقام معظم رهبری هستیم، گفت: ما اگر خود را نیروی انقلابی و پیرو خط ولایت فقیه بدانیم باید در عمل آن را ثابت کنیم. مقام معظم رهبری بر بهبود زندگی و معیشت مردم  از راه مهار تورم و رشد تولید تاکید دارند و این تاکید ویژه باید نقشه راه ما مسئولان باشد.

نماینده مردم فلاورجان افزود:‌ مگر غیر از این است که مجلس و دولت انقلابی بر سرکار آمده تا خرابکاری دولت قبل را جبران کنند، نمی شود که فقط حرف زد، باید در عمل بهبود اوضاع را حس کرد. مقام معظم رهبری ۶ سخنرانی در سال جدید تمام قوا را فراخوانده اند که به فکر بهبود معیشت مردم و رشد تولید و اقتصاد کشور باشیم. فرمایشات و تاکیدات معظم له نشان می دهد که ایشان اشکالات را به خوبی دیده و در همان حال از قوای حاکمیتی مطالبه دارند که در مسیر تعیین شده حرکت کنند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: بر ما نمایندگان مجلس فرض است که با لبیک به معظم له، تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف تعیین شده بکار گیریم، اولین گام هم نوسازی تیم اقتصادی کابینه است.

وی با بیان اینکه توصیه ما به رئیس جمهور این است که مشکلات اقتصادی را با نگاهی دوباره ببینید، خاطرنشان کرد: هر آماری را قبول نکنید و راستی‌آزمایی کنید. از منابع متعدد آماری و متخصصان بی طرف هم استفاده کنید تا با هدف سازی ذهنیت را شما را تحت تاثیر قرار ندهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر بازار مسکن ثبات لازم را ندارد و مستاجران به دلیل افزایش بی‌ ضابطه اجاره بها  با مشکل تامین سرپناه مواجه هستند. بازار ارز و طلا نوسان دارد، بازار مواد غذایی مانند مرغ با مشکل روبرو است. بخش تولید صنعت و معدن نیازمند توجه ویژه بوده با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند، نرخ تورم هم همچنان بالاست و رتبه بندی معلمان بلاتکلیف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۸ ۱۵:۰۲

با رانت و گرفتن شاسی بلند