• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402030100602
  • خبرنگار : 71516

تاکید السودانی بر ضرورت تلاش برای افزایش اعتماد مردم به انتخابات

تاکید السودانی بر ضرورت تلاش برای افزایش اعتماد مردم به انتخابات

نخست وزیر عراق با تأکید بر اینکه دولت برای فراهم کردن الزامات انتخابات اقدام می‌کند، دستور داد در جهت افزایش اعتماد مردم به این رویداد و نتایج آن تلاش شود.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه از مقر کمیساریای عالی مستقل انتخابات بازدید کرد و نشستی با رئیس و اعضای شورای این کمیساریا و مدیران کل آن برگزار کرد.

السودانی از بخش‌های کمیساریای انتخابات بازدید کرد و در جریان وضعیت اوراق انتخابات و تعرفه‌های بیومتریک رأی گیری و تعداد آن و سازوکارهای توزیع آن قرار گرفت.

وی همچنین در جریان تشریح سیر اقدامات کمیساریای انتخابات برای مرحله پیش رو و نیز جدول زمانی فرآیند انتخابات و اقدامات سازمانی پیش از آن قرار گرفت.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که دولت در جهت فراهم کردن الزامات انتخابات و نیازهای کمیساریا برای تکمیل اقداماتش تلاش می‌کند.

وی همچنین به حمایتش از این نهاد مهم قانونی و اساسی در نظام دموکراتیک اشاره کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، السودانی تأکید کرد که پاکدستی و شفافیت در فرآیند انتخابات رکن اصلی حفاظت از حرفه‌ای بودن و بی‌طرفی این نهاد در اجرای انتخابات است.

وی همچنین بر لزوم گشایش در برابر تمامی نیروهای سیاسی، اجتماعی و مدنی، رفع ترس و دریافت مشاهداتی که از کار کمیساریای انتخابات حمایت می‌کند، تأکید کرد.

نخست وزیر عراق افزود که دولت برای بازیابی و افزایش اطمینان مردم کشور به فرآیند انتخابات و نتایج آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، وی تأکید کرد که دستگاه‌های دولتی موظف به بسیج تمامی نیروهای خود هستند تا هیچ‌گونه دستکاری یا همدستی خارج از چارچوب قانون در نتایج انتخابات تاثیر نگذاشته و در کار کمیساریای عالی مانعی ایجاد نشود.

وی در دیدار با اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات گفت که انتخابات همان طور که ابزاری برای انتقال مسالمت آمیز، دموکراتیک و قانون اساسی قدرت و مسؤولیت است، ابزاری برای حفظ صلح و ثبات مدنی نیز هست.

انتخابات شوراهای استانداری عراق قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha