• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402031811340
  • خبرنگار : 71496

دیدار وزرای خارجه قطر و آمریکا برای توسعه روابط دوجانبه

دیدار وزرای خارجه قطر و آمریکا برای توسعه روابط دوجانبه

وزرای خارجه قطر و آمریکا در حاشیه نشست وزراتی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا با یکدیگر درباره مهم‌ترین مسایل منطقه و جهان، راه‌های توسعه روابط دوستانه دوحه-واشنگتن و همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خلیج آنلاین، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی او در دیداری که در حاشیه برگزاری نشست وزارتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در دبیرخانه این شورا در ریاض داشتند، به بررسی مهم‌ترین مسایل منطقه و جهان و نیز راه‌های توسعه روابط دوستانه دوحه-واشنگتن و همکاری‌های دوجانبه پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در این دیدار دو طرف ضمن اشاره به روابط دوستانه و همکاری‌های استراتژیک موجود میان دو کشور، افق‌های توسعه این روابط را بررسی کرده و درباره مهم‌ترین مسایل منطقه و جهان تبادل‌نظر کردند.

نشست وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در ریاض برگزار شد.

در این نشست همکاری میان شورا و آمریکا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، شرایط سیاسی منطقه، مسایل منطقه و جهان بررسی شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این نشست به مسایل سیاسی و امنیتی مختلف که برای کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا اهمیت دارد، پرداخته شد و طرف‌های شرکت‌کننده درباره تلاش‌های انجام شده جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی عادلانه برای بحران‌های منطقه خاورمیانه و جهان که می‌توانند موجب تقویت امنیت و صلح بین‌المللی شوند، تبادل‌نظر کردند.

بلینکن در سخنرانی که در این نشست داشت، تاکید کرد: آمریکا به شرکای خود در منطقه خلیج (فارس) هنوز متعهد است.

او در ادامه گفت: آمریکا در این منطقه حضور دارد تا بگوید ما به شکل گسترده‌ای با تمامی شما همکاری داریم، کشورهای شورا چشم‌انداز رویکرد آمریکا برای خاورمیانه‌ای باثبات‌تر، امن‌تر و شکوفاتر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha