• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032314822
  • خبرنگار : 71415

سفر رئیس کمیسیون اروپا به ۴ کشور آمریکای لاتین

سفر رئیس کمیسیون اروپا به ۴ کشور آمریکای لاتین

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا تور سفرش به چهار کشور آمریکای لاتین را برای تقویت روابط سیاسی و تجاری با این منطقه آغاز کرده است؛ روابطی که اتحادیه اروپا اذعان به غفلتش درباره آن کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا تلاش کرده به سراغ دیگر شرکای "همفکر" خود برای دستیابی به منابع جدید تجارت و مواد معدنی حیاتی مورد نیازش و کمک به کاهش اتکایش به چین برود.

فون در لاین از دوشنبه برنامه سفرهایش را آغاز کرده و در روزهای متوالی با روسای جمهور برزیل، آرژانتین، شیلی و مکزیک دیدار می‌کند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در اوایل سال جاری میلادی سفری به این منطقه داشت. یک هفته دیگر نیز قرار است لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به پاریس سفر کند.

بروکسل همچنین قرار است میزبان بیش از ۳۰ رهبر حوزه آمریکای لاتین و کارائیب در اجلاسی در ۱۷ تا ۱۸ ژوئیه باشد؛ اجلاسی که فرصتی برای به کارگیری "دستور کار جدید" آن نسبت به منطقه آمریکای لاتین که چند روز قبل رونمایی شد ایجاد می‌کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذغان دارد که گاهی این اتحادیه شراکتش با این منطقه را "بدیهی پنداشته یا حتی نادیده گرفته است." او گفت، باید این شراکت با به دست آوردن "شریک‌های منتخب" ارتقا یابد.

در دستور کار سفر فون در لاین به چهار کشور آمریکای لاتین قرار است به موضوع یک توافق تجاری منعقد شده از سوی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ با بلوک مرکوسور شامل آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه که عمدتاً به دلیل نگرانی از بابت تخریب جنگل‌های آمازون به تعویق افتاد، پرداخته شود.

اتحادیه اروپا انتظار دارد، بلوک مرکوسور به زودی به پیشنهادش مبنی بر اضافه شدن تعهدات مربوط به حفظ محیط زیست و تغییرات آب و هوایی به این توافق پاسخ دهد.

فون در لاین از سوی دیگر به دنبال به روز رسانی پیمان تجاری اتحادیه اروپا و مکزیک است که دو طرف در سال ۲۰۱۸ بر سر آن توافق کردند.

تمرکز دیگر او در این سفر بر تمایل اتحادیه اروپا برای مشارکت در تامین مواد خام حیاتی با تعدادی از کشورهای منطقه خواهد بود. این اتحادیه یک توافق تجاری با شیلی دارد که بر مبنای آن شرکت‌های این اتحادیه اجازه دسترسی بیشتر به منابع لیتیوم و مس این کشور را پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۲:۱۲

بالأخره هم اروپائیها و هم آمریکا به این نتیجه خواهند رسید که ابزار تحریمهای ظالمانه علیه ملتها طنابی پوسیده است که به آن آویزان شده اند و روزی به ته چاهی که خود علیه کشورهای تحریم کننده کنده اند خواهند افتاد و آثار ورشکستگی های متعدد و آثار اقتصادی مخرب در این کشورها که باعث آن اتخاذ همینگونه تصمیمها بوده امروزه گریبانگیرشان شده و بدتر از آن کشورها را بسوی دوقدرت روسیه و چین سوق داده و بازارهای آینده از دست آنان خارج خواهد شد.........