• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402032817864
  • منبع : فضای مجازی

اسحاق جهانگیری عزادار شد + پیام تسلیت‌ها

اسحاق جهانگیری عزادار شد + پیام تسلیت‌ها

حاجیه خانم «فاطمه بهرامی»، مادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم و مادر شهیدان یعقوب و محمد درگذشت.

به گزارش ایسنا،  اسحاق جهانگیری در پیامی خبر درگذشت مادر خود را این‌گونه اعلام کرد: «همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. مادرم حاجیه فاطمه بهرامی سر بر آستان جانان نهاد و به وصال فرزندان شهیدش یعقوب و محمد رسید. او در خانه وخانواده سرچشمه  وفا و صفا  و مظهر مهر و رضا بود و در همه جا و برای همه کس  خیرخواه و همراه بود.عمری عشق ورزید و با مناعت زیست و سرمشق ایمان و ایثار شد.یادش بخیر و جان پاکش سیراب لطف پروردگار مهربان باد.»

* مراسم تشییع مادر شهیدان جهانگیری فردا دوشنبه ۲۹ خرداد ماه ساعت ۹ صبح از مسجد امیرالمومنین علیه السلام تا گلزار شهدای سیرجان برگزار می‌شود.

محمد جهانگیری که از او به عنوان نخستین شهید سیرجان در دفاع مقدس یاد می‌شود، سال ۱۳۵۹ در روزهای ابتدایی جنگ در سوسنگرد و یعقوب در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در پیام تسلیت درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده بزرگوار اسحاق جهانگیری و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس نوشت: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری.ضایعه درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده بزرگوار جناب‌عالی و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس، موجب تالم خاطر شد.این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، فرزندانی دلیر و انقلابی پرورش و تقدیم اسلام و انقلاب کرد، جایگاهی رفیع در سرای باقی خواهد داشت.اینجانب مصیبت وارده را تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.»

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در پیام درگذشت مادر اسحاق جهانگیری و دو شهید ایران اسلامی نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون.جناب آقای مهندس اسحاق جهانگیری. با سلام و احترام. خبر درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی مادر گرامی جنابعالی و دو شهید بزرگوار ایران اسلامی واصل و موجب تالم و تاثر اینجانب گردید.ایثار، ایمان و خیرخواهی آن بانوی مومنه و صبر و شکیبایی در فراق فرزندان شهیدش توشه بزرگی برای آخرت ایشان خواهد بود و یاد و خاطره آن مرحومه در اذهان باقی خواهد ماند.این مصیبت وارده را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت می گویم و امید دارم خداوند متعال رحمت و بخشایش خویش را نثار روح بلند ایشان نماید و به بازماندگان صبر و آرامش عطا کند.»

محمدرضا تابش نماینده سابق مجلس در پیامی برای اسحاق جهانگیری نوشت: «درگذشت مادر مومنه و ارجمندتان  که داغ شهادت دو فرزند را با استواری و صبوری تحمل نمود و نمادی از نقش آفرینی زنان ومادران ایرانی  در تاریخ مقاومت و پایداری میهن عزیزمان ایران بود،موجب تاسف فراوان شد. این مصیبت را به جنابعالی،تمامی فرزندان آن مرحومه وکلیه بستگان تسلیت عرض می نمایم. از خداوند مسئلت دارم تا وی را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و با اولیا و معصومین محشور گرداند.»


سیدحسن خمینی یادگار امام نیز نوشت: «برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری دامت توفیقاته . درگذشت مادر گرامی تان را تسلیت عرض می نمایم. آن فقیده سعیده افتخار داشت که  دو فرزند عزیزش را تقدیم اسلام و انقلاب و امام کند و داغ شهادت آنان را به رخسار نشان ندهد. خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور گرداند و به جنابعالی که از افتخارات ایران هستید و هم چنین به فرزندان دیگر ایشان به خصوص برادر گرامی جناب آقای مهدی جهانگیری صبر و اجر مرحمت فرماید.»

محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت دوازدهم هم نوشت : «درگذشت غم انگیز مادر بزرگوارتان را به حضرتعالی تسلیت عرض می‌نمایم. برای آن بانوی بافضیلت هم نشینی با زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرزندان شهیدش و برای جنابعالی و خاندان مکرم صبر و اجر و طول عمر با عزت و سلامتی مسئلت دارم.»

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم هم نوشت: «شعله‌ای خاموش گشت و خانه‌ای بی‌نور شد. جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری عزیز.  تلخ‌تر از فقدان مادر نیست، همان بزرگی که حیات و تولدمان از وجود اوست. در این مصیبت بزرگ بنده را شریک غم خود بدانید. خداوند روح آن مادر بزرگوار را به همراه دو فرزند شهیدش بر سفره‌ رحمت الهی متنعّم گرداند.»

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری نیز با صدور پیامی نوشت« انالله و انا الیه راجعون . برادر ارجمند جناب آقای دکتر جهانگیری. مراتب تسلیت و تعزیت اینجانب را درسوگ فقدان مادر فداکارتان، ام الشهیدین، پذیرا باشید. صبر و اجر برای جنابعالی و سایر بازماندگان و غفران و رحمت الهی و هم‌نشینی با فرزندان شهیدش  را برای آن مرحومه مغفوره مسئلت می‌نمایم.»

هم‌چنین محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام خود نوشت : «برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری.  مصیبت درگذشت مادر گرامی جنابعالی حاجیه خانم فاطمه بهرامی  و مادر شهیدان یعقوب و محمد جهانگیری موجب تاثر و تالم شد. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون و مرهون رشادت ها و تلاش های زینب گونه مادرانی چون مادر شهیدان جهانگیری است. ضمن تسلیت درگذشت این بانوی پرهیزگار  به جنابعالی، خاندان معزز جهانگیری و بهرامی و بستگان داغدار، برای روح بلند ایشان که اینک در جوار فرزندان برومندش آرام گرفته است ،رحمت و مغفرت و برای جنابعالی و بازماندگان محترم صبر و اجر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز نوشت: «انالله و انا الیه راجعون . برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری. خبر درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده مکرّمه حضرتعالی و شهیدان والامقام یعقوب و محمد جهانگیری را به شما و خانواده محترم‌تان تسلیت عرض می‌کنم.  سرافرازی و استقلال ایران در ادوار مختلف، بویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وام‌دار زنان شیردلی است که مهر مادری را به شکوه و غرور ملی و اسلامی گره زدند و عاشقانه و بی‌منت و ادعا، از نگهداری پاره‌های تن و فرزندان دلیر وطن خود گذشتند تا آسایش و امنیت و اقتدار این مرزوبوم را نگهبانی کنند.  مناعت و نجابت و قناعت حضرتعالی تصویر پرورش در چنین خانواده نورانی با والدینی ایثارگر است. حال که والده مکرّمه به فرزندان شهید خود پیوسته، برای شما و دیگر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل در فراق آن مسافر بهشت آرزو می‌کنم.»

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در پیام تسلیتی نوشتند: « انا لله و انا الیه راجعون. جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری؛  خبر درگذشت والده محترمه، حاجیه خانم فاطمه بهرامی، مادر بزرگوار دو شهید جنت مکان یعقوب و محمد جهانگیری، موجب تألم و تأثر خاطر گردید. ما را در غم مصیبت وارده، شریک بدانید. آرزو می‌کنیم در بهشت برین، با فرزندان شهید خود محشور شود. ضایعه فقدان این مادر مومنه و بزرگوار را خدمت خانواده والامقام جهانگیری به ویژه جنابعالی، صمیمانه تسلیت می گوییم. از درگاه احدیت، برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه و برای جنابعالی، بیت معزز جهانگیری و سایر بستگان و فامیل، اجر و صبر جزیل مسالت می کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۰۹:۳۱

خدارحمتش کنه تسلیت عرض می کنم