• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402040502665
  • خبرنگار : 71592

تحقیقات جدید رژیم صهیونیستی درباره حمله به ساختمان نظامی این رژیم در جنوب لبنان

تحقیقات جدید رژیم صهیونیستی درباره حمله به ساختمان نظامی این رژیم در جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یک کمیته جدید را برای انجام تحقیقات درباره انفجار در ساختمان نظامی این رژیم در جنوب لبنان تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم پس از گذشت ۴۰ سال، تحقیقات مجددی را درباره عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر، عضو حزب‌الله لبنان آغاز کرده است که در جریان یک حمله انتحاری ساختمان نظامی رژیم صهیونیستی را در منطقه صور واقع در جنوب لبنان تخریب کرده و ۹۱ تن از نیروهای این رژیم را کشت.

این شبکه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی پس از کشف وقایع جدید درباره فاجعه صور که در سال ۱۹۸۲ رخ داد، تصمیم گرفت این کمیته تحقیقات رسمی مشترک را تشکیل دهد که متشکل از ارتش، شاباک و پلیس است.

روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه کان گفت، نگاه رژیم صهیونیستی و نهاد امنیتی آن در طول سالها درباره این فاجعه این بوده که در اثر نشتی گاز این انفجار رخ داده است؛ اما شواهد و مدارک رسیده نشان می‌دهد که این اولین حمله شهادت طلبانه حزب الله و بزرگترین حمله بوده است.

وی گفت، تحقیقات مجدد درباره این حادثه به همراه وقایع جدید کشف شده، پیامدهای مختلفی خواهد داشت.

وبسایت صهیونیستی "مفزاک لایف" اعلام کرد، علاوه بر کادر تحقیقاتی که نوامبر ۲۰۲۲ تشکیل شد و تمامی اطلاعات موجود درباره این حادثه را جمع آوری و یک کادر تحقیقاتی جدید تشکیل شد.

این وبسایت اعلام کرد، کمیته تحقیقات تکمیلی که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با همکاری شاباک تشکیل داده، به ریاست امیر ابوالعافیه، خاخام و کمیسر در نیروی ذخیره خواهد بود. او نتایج تحقیقات کمیته و سایر موارد را بررسی خواهد کرد تا یک موضع نهایی را درباره این مساله اعلام کند.

احمد قصیر ۱۱ نوامبر ۱۹۸۲ با یک خودرو به ساختمان نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه صور حمله کرد، عملیاتی که از نظر غافلگیری و دقت، قویترین و موفق‌ترین عملیات توصیف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha