• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402040905254
  • خبرنگار : 71594

/پربازدیدترین خبرهای مجلس در هفته گذشته/

درگذشت نماینده سابق قم و حاشیه‌های فیش نجومی یک نماینده

درگذشت نماینده سابق قم و حاشیه‌های فیش نجومی یک نماینده

تسلیت برای درگذشت نماینده سابق قم و حاشیه‌های فیش نجومی یک نماینده مهمترین خبرهایی بودند که در هفته گذشته مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا این خبر مروری بر پربازدیدترین خبرهای مجلس شورای اسلامی در اولین هفته از تیرماه ۱۴۰۲ است.
هفته گذشته رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رحمت ایزدی پیوست و بر این اساس عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی این مصیبت را به خانواده ایشان و همچنین مردم قم و آشتیان تسلیت گفت.
در هفته گذشته انتشار فیش حقوقی مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس هم حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرد که پس از آن، این نماینده  که رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی هم هست، توضیحاتی پیرامون انتشار فیش حقوقی منتسب به وی ارائه کرد و گفت که از اول معتقد و عامل به ‎شفافیت مسئولان بویژه اموال بودم. چرا این فیش تاکنون منتشر نشده؟ چون "فقط در اختیار مدیریت مجلس" بوده و صادر نمی‌شده (توضیح بیشتر با رئیس و سخنگوی مجلس).

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم  با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت سامانه های پیش بینی شده برای ساماندهی بازار مسکن، گفت که سامانه املاک و اسکان یکی از سامانه های قدرتمند برای مدیریت کشور در حوزه های مختلف به ویژه حوزه مسکن و زمین به شمار می رود. تاکنون این سامانه تکمیل نشده است اما با مصوباتی که مجلس در طرح ساماندهی بازار اجاره بهای املاک مسکونی داشت، چندین احکام در این طرح دیده شده که صد درصد به تکمیل این سامانه کمک می کند.

در هفته گذشته، گروهی از منتقدان لایحه عفاف و حجاب نیز با تشکیل تجمعی مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار بازپس گیری این لایحه از سوی قوه قضاییه شدند؛ چراکه معتقدند این لایحه دارای مفادی است که به نوعی حمایت از بی حجابی محسوب می‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نشست مشترک مسئولان عالی قوه قضائیه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه عفاف و حجاب گفت که مجلس مصمم است در کمترین زمان ممکن این لایحه را دنبال کند و ما بر خود فرض می دانیم که در بررسی این موضوع حتی یک روز تأخیر نداشته باشیم و اگر تأخیری در جریان آن ایجاد کنیم در پیشگاه خداوند و شهدا مسئول هستیم وباید به گونه ای عمل کنیم که بررسی این لایحه به صورت دقیق و قاطع پیش برود.

محمد خدابخشی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم اعلام کرد که کمیسیون برنامه و بودجه موضوع میانگین ۵ سال حقوق برای بازنشستگی کارکنان دولت را از لایحه برنامه هفتم حذف کرد.

همچنین با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود پیرامون برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران، این بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود.

احمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور گفت که نگذارید مردم در موضوع حجاب آتش به اختیار تصمیم بگیرند.

در هفته گذشته کمال حسین پور، نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست که در راستای افزایش ضریب خوداتکایی و تحکیم مبانی استقلال اقتصادی کشور در قیمت خرید تضمینی گندم به نفع گندمکاران بازنگری کند.

همچنین کمال علیپور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی  گفت: این کمیسیون با هدف ساماندهی بازار مسکن، حوزه راه و حمل و نقل، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را آماده کرده است و نظر رئیس جمهور نیز در ابتدای دولت نسبت به این موضوع مثبت بود.

وی بیان کرد: این طرح در کمیسیون عمران بررسی شده است و به دنبال این هستیم در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد، البته هنوز کمیسیون عمران با آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پیرامون این طرح نشستی نداشته است‌.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم از تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در این کمیسیون خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha