• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402041206903
  • خبرنگار : 71560

حاجی‌پور: عملکرد دستگاه‌های مختلف باید شفاف‌سازی شود

حاجی‌پور: عملکرد دستگاه‌های مختلف باید شفاف‌سازی شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: همان طوری که مردم بحث شفاف سازی آرا را مطالبه می کنند، باید بحث شفاف سازی عملکردها در حوزه های مختلف نیز دنبال شود و از سوی دیگر باید مشخص شود اعتباری که برای احداث یک پروژه در نظر گرفته می شود، چگونه هزینه می گردد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد دولت در طول دوسال گذشته، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در تمام بخش ها با آن مواجه هستیم، نبود نظارت است البته این مسئله نیز به خود ما نمایندگان و دولت باز می گردد. ما پول را در اختیار یک نهاد یا یک سازمان قرار می دهیم اما در عمل این مسیرها عوض می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در خیلی از جاها به جای اینکه پول را در دست پیمانکاران دولتی قرار دهیم، باید به دست خود مردم قرار دهیم. با نصف همان اعتباری که به نهاد یا سازمان داده می شود، می توان پروژه را به سرانجام رسانید. هر ساله برای تکمیل یک پل اعتبار در نظر گرفته می شود اما در نهایت می بینیم که پروژه نیز به سرانجام نمی رسد. بنده پلی را سراغ دارم که ساخت آن ۱۰ الی ۱۵ سال است که آغاز شده است اما با پیگیری هایی که بنده در طول این دو سال داشتم تازه اکنون عرشه های آن را گذشته اند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید فعالیت دستگاه های نظارتی و بحث شفاف سازی عملکرد دستگاه ها را با جدیت دنبال کنیم. همان طوری که مردم بحث شفاف سازی آرا را مطالبه می کنند، باید بحث شفاف سازی عملکردها در حوزه های مختلف را نیز دنبال کرد.

حاجی پور تاکید کرد: از آنجا که دستگاه های مختلف نظارتی عملا کار نظارتی را پیش نمی‌برند، بودجه ای که برای هر بخش تخصیص داده می شود، به سرانجام مطلوب نمی رسد. باید مشخص شود اعتباری که به عنوان مثال برای احداث یک پل در نظر گرفته می شود، چگونه هزینه می گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha