• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1402042012752
  • خبرنگار : 90089

چهارمین فراخوان دوره‌های عمومی آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

چهارمین فراخوان دوره‌های عمومی آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

چهارمین فراخوان دوره‌های عمومی آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی از سوی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در راستای تبیین و شناساندن معارف انقلاب اسلامی، با استفاده از ظرفیت های آموزشی نوین و روزآمد علمی اقدام به طراحی، تولید و اجرای دوره‌های آموزشی متنوع با هدف ارتقای نظام دانایی عموم علاقه مندانِ معارف انقلاب اسلامی و شکل‌دهی نهضتی معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر کرده است.

این دوره‌ها در بستر سامانه آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی اجرا می شود.استفاده از جایگاه استادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و بهره‌گیری از الگوهای آموزشی بدیع و روزآمد همچنین استفاده از ظرفیت آموزش مجازی، اقدامات ابتکاری در آموزش مجازی، به خدمت گرفتن هنر و رسانه در امر آموزش، مسئله محوری، توجه به اقتضائات گروه‌های سنی، تفاوت های جنسیتی و نقش های اجتماعی مخاطبین، تعاملی بودن و استفاده از ره‌یاران آموزشی و همراهی ایشان با فراگیران در طی مسیر آموزش از ویژگی های طراحی و اجرای دوره‌های این مؤسسه است.

مخاطبین اصلی این دوره‌ها دانشجویان و طلاب، بانوان و نوجوانان سراسر کشور هستند.

علاقمندان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی amozish.mpfe.ir از تاریخ  ۱۰ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند.

دوره‌های آموزشی عمومی مؤسسه مذکور به این شرح است:

دوره آموزش مجازی عصر جدید عالم که دوره ای ویژه دانشجویان و طلاب برادر و خواهر است. در این دوره سعی شده فرصتی را برای پرداختن به مسئله‌های پردامنه پیرامون مبانی، ماهیت، مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم و تحلیل و تفسیر آنها از منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای به وجود آورد.

عناوین آموزشی که در این دوره به آن پرداخته شده شامل پیرامون انقلاب اسلامی، نظریه تحول، کارآمدی و پیشگامان گام دوم است.

در دوره آموزش مجازی روایت مادری که ویژه بانوان است، با تمرکز بر مسائل بانوان در موضوع مادری از جمله نقش و جایگاه زن در نظام خلقت، چرایی مسؤولیت مادری برای زن، چگونگی موفقیت در این نقش و الگوی یک زن مسلمان  فرصتی را برای یافتن پاسخ این مسائل و آشنایی با مجموعه‌ای از مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی در موضوع زن و مادری، از منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد می‌کند.

عظمت مادری عنوان آموزشی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

دوره آموزش مجازی قهرمان من ویژه پسران و دختران که دوره‌ ای ویژه نوجوانان دختر و پسر است. این دوره تلاش می کند نوجوانان آینده ساز کشور را با ابعاد مسئله پیشرفت کشور، راز پیشرفت و چگونگی گام برداشتن در این مسیر آشنا کند و به پرسش های پرتکراری که در فضای فکری نوجوانان امروز پیرامون این موضوع مهم وجود دارد، از بیان آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ گوید.

عناوین آموزشی که در این دوره به آن پرداخته می‌شود شامل در جست و جوی آینده، چشمه‌های استعداد، آینده‌سازان، نقش مادری و هنر مادری است.

دوره آموزش مجازی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که در این دوره بر اساس متن و محتوای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن است. این کتاب مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ماه رمضان ۱۳۵۳ شمسی است و در آن مهم‌ترین مبانی فکری نظام اسلامی در محورهای ایمان، توحید، نبوت و ولایت مطرح شده است.

دوره آموزش مجازی ایده آلی برای زن که در این دوره آموزشی با تمرکز بر مسائل زنان، از جمله اهمیت هویت زن، نوع نگاه شرقی و غربی به زن، چیستی نقشه جامع هویت زن و چگونگی دستیابی به آن، الگوی مطلوبی را برای زن مسلمان ایرانی از اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای معرفی می کند.

عناوین آموزشی که در این دوره به آن پرداخته می‌شود شامل چرا زن، زن در غرب و شرق، نقشه جامع هویت زن، به سوی تحقق نقشه جامع هویت زن و بایسته ها و راهکارهای تحقق الگوی سوم چیست، می‌باشد.

دوره آموزش مجازی اکسیر مقاومت. این دوره ویژه دانشجویان و طلاب برادر و خواهر می باشد، که در آن سعی شده فرصتی را برای پرداختن به مسائل مهم و کاربردی پیرامون مبانی و مفاهیم اساسی نظریه مقاومت، چرایی و تحلیل آن از منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای به وجود آورد.

عناوین آموزشی که در این دوره به آن پرداخته می‌شود شامل چرا مقاومت، استکبار جهانی، جبهه مقاومت و ما می‌توانیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha