• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402042616584
  • خبرنگار : 71516

ادامه بازداشت کادر جنبش جهاد اسلامی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین و واکنش جهاد

ادامه بازداشت کادر جنبش جهاد اسلامی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین و واکنش جهاد

به دنبال بازداشت اعضایی از جنبش جهاد اسلامی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین این جنبش اعلام کرد که بازداشت‌های سیاسی خروج از توافق ملی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت فلسطین الیوم، دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه به منازل کادر جنبش جهاد اسلامی در شهرک جبع در شهر جنین یورش برده و تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین را بازداشت کردند. این اعضا عبارتند از: عید محمد حمامره، محمد سلیم علاونه، محمد فایز ملایشه، مؤمن عدنان فشافشه و عماد محمد خلیلیه.

پیشتر نیز دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کرده بودند.

در این راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ادامه سیاست بازداشت کادر این جنبش خروج از توافق ملی است و می‌تواند تأثیر زیادی بر نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی داشته باشد که اواخر ماه میلادی کنونی در قاهره برگزار می‌شود.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین سیاست بازداشت‌های سیاسی توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کرد و خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی شد.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به این سیاست که می‌تواند موجب شکست نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی شود، پایان دهد.

سلمی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین به مقاومت که موجب نگرانی شدید رژیم اشغالگر قدس شده است، ایمان ندارد. برای همین تلاش می‌کند تا رهبران مقاومت را برای پایان دادن به عوامل تأثیرگذار بر ملت فلسطین به زندان بیندازد.

وی گفت: ما از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم به نتایج عملیات «خشم جنین» و «انتقام آزادگان» و مقابله با دشمن صهیونیستی توجه داشته باشد چرا که حوادث کنونی می‌تواند تأثیر زیادی بر دیدار دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در قاهره داشته باشد. تشکیلات خودگردان فلسطین مسئولیت این مسأله را برعهده دارد. این تشکیلات باید به اعضای مقاومت و ملت فلسطین اجازه بدهد تا سیاست‌های دشمن صهیونیستی را به شکست بکشاند و با آن مقابله کنند. اسرائیل در پایان دادن به مقاومت شکست خورده است.

سلمی گفت: مقاومت فلسطین توانسته در کمین دشمن صهیونیستی باشد و آماده مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است. تشکیلات خودگردان فلسطین باید از مقاومت و فلسطینی‌ها حمایت کرده و پشتیبان مبارزه آنها در مقابله با دشمن صهیونیستی باشد.

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از عملیات «خشم جنین» علیه رژیم صهیونیستی که در آن بیش از ۱۳ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند، بازداشت اعضای مقاومت را افزایش داده است. قرار است نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در قاهره ۳۰ ژوئیه برگزار شود؛ اما پیشتر بازداشت‌های سیاسی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین را وادار کرد تا تأکید کند که این گونه بازداشت‌ها دیدار دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی را با شکست مواجه می‌کند.

همچنین حسن خریشه، معاون دوم رئیس شورای قانونگذاری فلسطین از دبیرکل‌های گروه‌های مقاومت خواست شرط اساسی را برای آزادی تمام زندانیان سیاسی در زندان‌های تشکیلات خودگردان فلسطین قبل از نشست مذکور مطرح کنند.

وی گفت: بازداشت سیاسی مسأله‌ای است که از نظر مردمی و ملی کاملا اشتباه است و همگان باید برای پایان دادن فوری به آن تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha