• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402042717452
  • خبرنگار : 71489

فروردین: دولت در موضوع سیاست خارجی دستاوردهای شایان توجهی داشته است

فروردین: دولت در موضوع سیاست خارجی دستاوردهای شایان توجهی داشته است

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با تقدیر ار دولت به دلیل سیاست‌های اتخاذی در عرصه خارجی گفت: دولت در موضوع سیاست خارجی با رعایت ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت دستاوردهای شایان توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فروردین  در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با بیان اینکه «جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر اسلام و اعتقادات دینی است و به همین دلیل نیز همه اجزای نظام باید در مسیر اجرای احکام الهی حرکت کنند» اظهار کرد: در شرایط فعلی دشمنان با راه اندازی جنگ ترکیبی تلاش می کنند تا از موضوع حجاب و عفاف به عنوان ابزار ایجاد چالشی برای نظام اسلامی بهره گیری نمایند؛ هرچند در محاسبات خود از عمق تاریخی، فرهنگی و تمدنی این سرزمین غافل هستند و دیر یا زود نیز این توطئه همانند همه ترفندهای دشمن خنثی و دشمنان و ایادی داخلی آنها متوجه خطای خود خواهند شد.

وی با اشاره به سیاست های دولت در عرصه خارجی گفت: دولت در موضوع سیاست خارجی با رعایت ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت دستاوردهای شایان توجهی داشته است. نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی در اقصی نقاط دنیا، پرهیز از نگاه سراب گونه به دنیای غرب با عضویت در پیمان های قدرتمند منطقه‌ای نظیر شانگهای، توازن گرایی در سیاست خارجی و گسترش ارتباط دوستانه با همسایگان، توجه به شرق و دیپلماسی انرژی و افزایش فروش نفت، توجه به ظرفیت های قاره آفریقا و امریکای لاتین و تلاش برای حذف دلار به عنوان ابزار سلطه آمریکا از جمله این اقدامات بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در عرصه داخلی نیز در حوزه اقتصادی دولت تلاش های بسیاری در زمینه رونق تولید و راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده انجام داده که شایسته تقدیر است اما متاسفانه آثار این اقدامات در زندگی مردم ملموس نیست و مردم به ویژه اقشار کم درآمد در شرایط سختی زندگی می کنند که لازم است دولت برای  کاستن از رنج آنان اقدامات عاجل انجام دهد.

فروردین همچنین عنوان کرد: ورزش و ستاره های ورزشی در دنیا یک فرصت محسوب می شوند اما متاسفانه در کشور ما به دلیل سوء مدیریت در ورزش، ورزشکاران و ستاره‌های ورزشی به یک تهدید تبدیل شده اند که جای نگرانی است.

وی در نطق میان دستور خود درباره «سنگینی بار مالیات بر دوش برخی اقشار»، «عدم تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «تعیین تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، پیش دبستانی و غیر انتفاعی آموزش و پرورش»، «عدم همخوانی نرخ تمام شده نرخ گندم با نرخ تخرید تضمینی دولت» و «لزوم توجه به مسائل و دغدغه‌های جامعه کوچ رو» مطالباتی را بیان کرد و خواستار توجه دولت به وضعیت آب شرب و کشاورزی، زیرساختهای درمانی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه انتخابیه خود شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha