• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042818428
  • خبرنگار : 71610

بیشتر جوانان صهیونیست به فکر ترک اراضی اشغالی هستند

بیشتر جوانان صهیونیست به فکر ترک اراضی اشغالی هستند

نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که بیشتر جوانان صهیونیست در اراضی اشغالی احساس ناامنی کرده و به فکر ترک این منطقه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، یک مطالعه آکادمیک جدید که توسط موسسه تحقیقاتی «ERI» رژیم صهیونیستی انجام شده از تشدید بحران جدی اعتماد میان جوانان اسرائیلی و مقامات این رژیم پرده برداشته است و نشان می‌دهد که اکثر آنها (۵۴٪) اعتراف کرده‌اند در پی وخامت روابط داخلی و ناامنی فردی و بی‌ثباتی، قصد مهاجرت از اراضی اشغالی را دارند.

بر اساس گزارش این موسسه، در حالی که ۶۶ درصد از صهیونیست‌های بین ۱۸ تا ۴۴ سال در سال ۲۰۲۲ گفته بودند که حتی اگر امکان مهاجرت وجود داشته باشد، از اراضی اشغالی مهاجرت نمی‌کنند، اما درصد آنها در سال جاری به ۴۶ کاهش یافته است و ۵۴ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که مایلند امکان مهاجرت را به صورت عملی بررسی کنند.

طبق نتایج این تحقیق، ۵۲ درصد از این جوانان احساس می‌کنند که مقامات رژیم صهیونیستی سیاست تبعیض را اعمال می‌کنند و ۶۲ درصد نیز معتقدند که در مواجهه با مشکلاتی که مانع پیشرفت زندگی آینده آنها می‌شود، تنها هستند. ۴۲ درصد هم گفتند که نسل خود را بدشانس می‌دانند.

از چند ماه پیش که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرحی را برای تغییر قوانین قضایی این رژیم در دستور کار قرار داد تا به امروز اراضی اشغالی فلسطین آرام و قرار ندارد. مخالفان و منتقدان این طرح می‌گویند تغییراتی که توسط کابینه ائتلافی راست افراطی نتانیاهو انجام می‌شود دستگاه اجرایی این امکان را می‌دهد که تصمیمات دیوان عالی را تغییر دهد و سیاستمداران بدور از نظارت دستگاه قضایی هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند. طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته نیز صدها هزار صهیونیست برای تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، صهیونیست‌ها نگران ایجاد ناامنی در اثر این تنش‌های سیاسی هستند و اصلی‌ترین عامل تصمیم خود برای ترک اراضی اشغالی را این احساس ناامنی و بحران‌های سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha