• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042918807
  • خبرنگار : 71660

فایننشال‌تایمز: غرب برای درگیری با چین آماده نیست

فایننشال‌تایمز: غرب برای درگیری با چین آماده نیست

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد، مسئله کمبود مهمات در جنگ اوکراین موجب شده تا برخی از اندیشکده‌های آمریکایی ذخایر انبارهای تسلیحات را در غرب بررسی کنند و موجودی آن‌ها را ناکافی بدانند.

به گزارش ایسنا، اندیشکده "مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی" (CSIS) با شبیه‌سازی جنگی میان آمریکا و چین بر سر تایوان به این نتیجه رسیده که ایالات متحده صرفا حدود ۴۵۰ موشک ضدکشتی دوربرد دارد که "فقط برای یک هفته کافی است."

همچنین اندیشکده دیگری تحت عنوان "مرکز امنیت جدید آمریکایی" (CNAS) اعلام کرد: موجودی موشک‌های آمریکا برای یک جنگ اولیه بسیار کم است، چه برسد به یک جنگ طولاتی مدت با چین. برای بازدارندگی و شکست پکن، پنتاگون به ذخایر زیادی از موشک‌ها، تسلیحات دریایی و سیستم‌های پدافند هوایی احتیاج دارد.

طبق گزارش روزنامه فایننشال تایمز، وزارت دفاع آمریکا براساس بودجه سالانه ۲۰۲۴ مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار را برای خرید ۱۱۸ موشک ضدکشتی دوربرد درخواست کرده، درحالیکه سال گذشته مبلغی تقریبا نصف برای ۸۳ نوع از این موشک اختصاص داده بود. پنتاگون همچنین ۳۰ میلیارد دلار برای مهمات و ۳۱۵ میلیارد دلار برای تسلیحات جدید می‌خواهد؛ رقمی که نسبت به سال ۲۰۲۳ با ۲۳ درصد افزایش مواجه شده است.

این روزنامه تصریح کرد که غرب حدود ۱۷۰ میلیارد دلار کمک‌های نظامی و مالی برای اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ خرج کرده است اما با این حال کی‌یف همچنان با کمبود مهمات مواجه است.

یکی از کارشناسان اندیشکده سی‌ان‌ای‌اس اذعان کرد: صنعت دفاعی آمریکا آنقدر ادغام شده که نمی‌تواند به سرعت برای تقاضاهای بیشتر گسترش یابد. بنابراین ما روند کندی داریم و هیچ چیز به اندازه کافی نداریم.

همچنین کارشناسان دیگری از چندین اندیشکده تاکید کرده‌اند که حتی متحدان ناتو هم نمی‌توانند اقدام مثبتی در این راستا انجام دهند زیرا تلاش آمریکا جهت ترویج تسلیحات ساخت آمریکایی، صنعت دفاعی اروپا را تضعیف و آن را دچار رکود کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۶

دروغ است اینها اخبار گمراه کننده غربی هاست. تمام هزینه های چنگ اکراین از جیب رولت روسیه و الیگارش های دوست پوتین که در غرب دپو شده است پرداخت می شود.