• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050201112
  • خبرنگار : 71129

هشدار حمله هوایی در تایوان و مانور تخلیه

هشدار حمله هوایی در تایوان و مانور تخلیه

همزمان با افزایش آمادگی تایوان در صورت بروز حمله‌ای از سوی چین و در میانه افزایش تهدیدهای نظامی از سوی پکن، به شهرهای سراسر شمال تایوان امروز (دوشنبه) دستور داده شد تا برای برگزاری رزمایش حمله هوایی سالانه و مانور تخلیه به مردم بگویند در خانه بمانند و خودروها هم در خیابان‌ها رفت و آمد نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آژیر آغاز مانور در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی به صدا در آمد و در پی آن شهر از جمله تایپه برای مدت ۳۰ دقیقه تعطیل شد.

هشدار حمله هوایی از طریق پیامک برای مردم ارسال شده و از آنها خواسته شد تا برای امنیت خود به سرعت خیابان‌ها را تخلیه کنند و به مکان امن بروند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان نیز در پیام یادآوری برای مردم در فیسبوک و یک ساعت پیش از آغاز مانور به نام "وان آن" که به معنای "صلح ابدی" است، نوشت: به هنگام دریافت پیامک، لطفا از عباراتی مانند "تست" و "تمرین" آگاه باشید و خونسردی خود را حفظ کنید.

در منطقه پر جمعیت و شلوغ "شیمندینگ" در تایپه برخی از مغازه‌ها کرکره‌های خود را پایین آورده و پلیس، مردم و خودروها را به سمت دیگر خیابان هدایت می‌کرد تا برای خود پناهگاهی بیابند.

گردشگران با چمدان‌های خود به دنبال پناهگاهی در یک ایستگاه مترو بودند، برخی هم شوکه شده و نمی‌دانستند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

یکی از گردشگران از کره جنوبی گفت: صدای آژیر شنیدم و نگران شدم. نمی‌دانستم چه اتفاقی دارد می‌افتد به ویژه اینکه ما خارجی هستیم.

چین در سال گذشته به صورت منظم رزمایش‌هایی را پیرامون تایوان برگزار کرده تا به تایپه برای پذیرش خواست خود مبنی بر حق حاکمیت فشار بیاورد.

پکن هشدارهای خود را نسبت به سفر "ویلیام لای"، معاون رئیس جمهوری تایوان و کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری ماه آینده این جزیره به ایالات متحده افزایش داده، در حالیکه دیپلمات ارشد ایالات متحده در تایپه از چین خواسته تا در واکنش به سفرهای کوتاه اقدامی "تحریک آمیز" انجام ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha