• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402050402589
  • خبرنگار : 71654

تعویق پرتاب ماموریت کرو-۷ به ایستگاه فضایی

تعویق پرتاب ماموریت کرو-۷ به ایستگاه فضایی

پرتاب فضانوردان ماموریت کرو-۷ (Crew-۷) شرکت فضایی اسپیس‌ایکس تا روز ۱۷ اوت(۲۶ مرداد) به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا و اسپیس‌ایکس برای آماده‌سازی درست سکوی پرتاب دو روز دیگر زمان نیاز دارند.

برنامه‌ این پرواز که قرار بود در روز ۱۵ اوت(۲۴ مرداد) بر فراز موشک فالکون ۹ از سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا بلند شود، به تعویق افتاد و آژانس فضایی ناسا و اسپیس‌ایکس اعلام کردند که اکنون زمان برنامه‌ریزی شده برای این پرتاب ۱۷ اوت است.

این تغییر زمان جزئی در نتیجه‌ی یک ماموریت دیگر اسپیس ایکس رخ داده است. پرتاب برنامه‌ریزی شده‌ی ماهواره ارتباطی ژوپیتر ۳ بر فراز یک موشک فالکون هوی که شب هنگام چهارشنبه(۲۶ ژوئیه) از سکوی ۳۹A انجام می‌شود.

استیو استیچ(Steve Stich)، مدیر برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری ناسا در یک جلسه گفت: به دلیل چرخش سکوی پرتاب از پیکربندی فالکون ۹ هوی به پیکربندی که برای خدمه استفاده می‌کنیم، تاریخ پرتاب را به ۱۷ اوت موکول می‌کنیم.

استیچ افزود که پرتاب کرو-۷ در ساعت ۶:۵۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۴:۲۶ به وقت تهران) انجام خواهد شد.

این ماموریت چهار نفر از جمله فضانورد ایرانی-آمریکایی یاسمین مقبلی از ناسا، آندریاس موگنسن از آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا ژاپنی و فضانورد روسی کنستانتین بوریسوف را با یک کپسول دراگون اسپیس ایکس به نام پایداری به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد.

استیچ افزود، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این کپسول فضایی حدود ۲۰ ساعت پس از پرتاب، در ساعت ۲:۴۵ بامداد صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۰:۱۵  به وقت تهران) در روز ۱۸ اوت به این آزمایشگاه مداری متصل خواهد شد. استیچ افزود که قرار است در ۲۵ اوت، سرنشینان ماموریت کرو-۶ به زمین بازگردد.

همانطور که از نامش پیداست، کرو-۷ هفتمین ماموریت عملیاتی فضانوردی خواهد بود که اسپیس ایکس به آزمایشگاه مداری ناسا می‌فرستد. اما در کل یازدهمین پرواز خدمه این شرکت خواهد بود. شرکت اسپیس‌ایکس همچنین در سال ۲۰۲۰ ماموریت آزمایشی Demo-۲ را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد. پرواز خصوصی اینسپیریشن۴ (Inspiration۴) به مدار زمین در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱؛ و ماموریت‌های Ax-۱ و Ax-۲ به این ایستگاه به ترتیب در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ و ماه مه سال ۲۰۲۳ انجام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha