• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051408133
  • خبرنگار : 90057

تقلای انگلیس برای مقابله با «تمساح‌»های روسیه در میدان جنگ اوکراین

تقلای انگلیس برای مقابله با «تمساح‌»های روسیه در میدان جنگ اوکراین

در تلاش برای کاهش تهدیدهای بالگردهای کا-۵۲ روسیه موسوم به «تمساح»، انگلیس در حال بررسی ارائه سیستم‌های دفاع هوایی متحرک کوتاه‌برد به اوکراین است.

به گزارش ایسنا به نوشته تایمز، یک سامانه جدید پدافند هوایی زمینی متحرک با محوریت موشک پیشرفته هوا به هوای کوتاه برد AIM-۱۳۲ ASRAAM در اوکراین فعالیت می‌کند.

این اسلحه AIM-۱۳۲، نمونه دیگری از طیف گسترده‌ای از سلاح‌های پیشرفته است که توسط انگلیس به کی‌یف عرضه شده است.

این موشک‌ها بر روی شاسی کامیون سوپاکات HMT نصب می‌شوند. وزارت دفاع انگلیس تعدادی کامیون سوپاکات را که توسط مهندسان بریتانیایی برای سوار کردن ASRAAM ساخته شده ارائه کرده است. براساس این گزارش این سامانه‌ها «در درجه اول برای رهگیری انبوهی از پهپادهای انتحاری روسیه مستقر شده‌اند، اما برخی از سامانه‌ها از ضدحمله اوکراین نیز پشتیبانی می‌کنند».

موشک‌های ASRAAM IR در پاسخ به تقاضای شدید اوکراین برای مقابله با تهدید هوایی روسیه در خط مقدم ارسال شده است.

ادعا شده قابلیت تحرک بالا سوپاکات به این معنی است که می‌تواند در نزدیکی خط مقدم و همچنین در دفاع از اهداف استاتیک، کلیدی عمل کند. به این ترتیب، «می‌تواند وارد منطقه‌ای شود که بالگردهای تهاجمی روسی در آن عملیات می‌کنند، شلیک کنند و دور شوند».

این موشک‌ها با استفاده از سیستم "هدایت فروسرخ" برخلاف سامانه‌های دیگر مانند Starstreak ASRAAM به خط دید نیاز ندارند و در صورت شلیک در مجاورت اهداف، می‌توانند روی اهداف خود قفل شوند.

فروسرخ یک سیستم هدایت سلاح غیرفعال است که از انتشار نور مادون قرمز (IR) از یک هدف برای ردیابی و تعقیب یکپارچه آن استفاده می‌کند.

از زمان آغاز ضدحمله اوکراین در حدود دو ماه پیش، بالگردهای تهاجمی تمساح روسیه به یک تهدید جدی برای اوکراین و غرب تبدیل شده‌اند و تانک‌ها و نفربرهای ساخت کشورهای ناتو را در میدان نبرد منهدم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha