• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052112580
  • خبرنگار : 90057

بازدید وزیر دفاع روسیه از پادگان‌های دوردست قطب شمال

بازدید وزیر دفاع روسیه از پادگان‌های دوردست قطب شمال

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، از نیروهای روسی در منطقه قطب شمال بازدید کرد و بر فراز سایت آزمایشی مرکزی روسیه در نوایا زملیا پرواز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از پادگان‌های دوردست قطب شمال و ناوگان شمالی روسیه بازدید کرد.

رئیس دپارتمان نظامی روسیه سازماندهی فعالیت‌های رسمی و انجام وظایف یگان‌ها و واحدهای ویژه مستقر در مجمع الجزایر "نوایا زملیا"، از جمله آمادگی برای اقدامات برای حفاظت و دفاع از تاسیسات حیاتی را بررسی کرد.

شویگو همچنین از آمادگی تأسیسات زیرساخت اجتماعی در روستای بلوشیا گوبا و نوایا زملیا بازدید کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد که شمالی‌ترین مدرسه روسیه در این شهرک واقع شده است. این موسسه آموزشی برای آموزش بیش از ۲۵۰ دانش آموز در یک شیفت طراحی شده است. این مدرسه دارای دو سالن ورزشی و یک غذاخوری می باشد.

این وزارتخانه یادآور شد که سال گذشته با تصمیم وزیر دفاع، یک مهدکودک در نوایا زملیا ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. مساحت این موسسه آموزشی پیش دبستانی مساحتی بیش از ۶ هزار متر مربع می باشد. ساختمان مهدکودک دارای اتاق هایی برای گروه های کودکان، باغ زمستانی، سالن بدنسازی، استخر، سالن موسیقی، فتوریوم، غار نمکی است. ۳ خانه برای نظامیان و اعضای خانواده آنها برای راه اندازی آماده می شود. یک خانه دیگر در حال ساخت است.

رئیس بخش نظامی روسیه در جریان بررسی و بازرسی سازماندهی فعالیت‌های رسمی و انجام وظایف برای اهداف ویژه گفت: یگان‌های مستقر در مجمع‌الجزایر نوایا زملیا، برای حفاظت و دفاع از تأسیسات حیاتی هستند.

وزارت دفاع افزود که شویگو همراه با الکسی لیخاچف، رئیس شرکت هسته‌ای دولتی روسیه روس‌اتوم، بر فراز سایت آزمایشی مرکزی روسیه در نوایا زملیا پرواز کرده است.

سایت آزمایش مرکزی فدراسیون روسیه در ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۴ تأسیس شد. در دوره ۱۹۵۴ تا ۱۹۹۰، ۱۳۲ آزمایش انفجار تسلیحات هسته‌ای اتمسفری، زیرزمینی، زیر آب، سطحی و زمینی بر روی آن انجام شد قدرت کل انفجارهای هسته‌ای تولید شده در اتحاد جماهیر شوروی ۹۴درصد کل سلاح‌های هسته‌ای تولید شده در شوروی سابق بود.

این وزارتخانه گفت که در حال حاضر، «وظایف اصلی سایت آزمایشی مرکزی فدراسیون روسیه، آماده‌سازی و آزمایش مدل‌های امیدوارکننده تسلیحات  و تجهیزات نظامی است».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که یک گروه از کشتی‌های ناوگان شمالی روسیه برای انجام وظایف در منطقه قطب شمال حرکت کرند. 

کشتی‌های جنگی ناوگان شمال متشکل از ناو بزرگ ضد زیردریایی «دریاسالار کولاکوف»، کشتی فرود بزرگ «الکساندر اوتراکوفسکی»، یدک‌کش نجات «آلتای» و نفتکش «سرگئی اوسیپوف» پایگاه اصلی را ترک کردند. 

این وزارتخانه افزود: در جریان آموزش رزمی، یک گروه هوایی ترکیبی از جنگنده-رهگیرهای میگ ۳۱ وظایف دفاع هوایی، شناسایی هوایی و پوشش نیروها و نیروهای فعال در منطقه قطب شمال را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha