• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402052717217
  • خبرنگار : 71592

تجاوز قایق‌های رژیم صهیونیستی به آب‌های لبنان

تجاوز قایق‌های رژیم صهیونیستی به آب‌های لبنان

ارتش لبنان اعلام کرد که پنج قایق نظامی رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان در محدوده راس الناقوره وارد شدند و حریم آب‌های سرزمینی آن را نقض کردند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از اسپوتنیک، ارتش لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج قایق نظامی این رژیم حریم آب‌های منطقه‌ای لبنان در نزدیکی شهر «راس الناقوره» واقع در جنوب لبنان را نقض کردند.

در این بیانیه آمده است که یک قایق نظامی به فاصله حدود ۴۲۵ متری آب‌های سرزمینی لبنان وارد شده و نفرات سوار بر آن یک منور پرتاب و آنجا را ترک کردند.

در بیانیه وزارت دفاع لبنان آمده است: قایق مشابهی حریم آب‌های سرزمینی لبنان را در فاصله حدود ۲۶۰ متری راس الناقوره نقض کرد و قایق مشابهی نیز از فاصله حدود ۳۱۵ متری از نقطه مذکور عبور کرد. دو قایق دیگر نیز از فاصله ۱۸۵ متری عبور کردند.

این درحالی است که منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که آرولدو لازارو، فرمانده‌کل نیروهای یونیفل نشستی سه جانبه با افسران ارشد نیروهای مسلح لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در نمایندگی سازمان ملل در «راس‌الناقوره» واقع در جنوب لبنان برگزار کرد.

در این نشست اوضاع امنیتی در خط‌آبی، نقض حریم هوایی و زمینی در این منطقه و مسائل دیگر مربوط به منطقه تحت سلطه نیروهای یونیفل بررسی شد.

یونیفل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده‌ کل این نیروها در این نشست نسبت به اتفاقات اخیر در خط آبی و تشدید تنش‌ها در این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

فرمانده یونیفل همچنین دو طرف را به تداوم همکاری‌ها و ‌ارتباطات از طریق سازوکار این سازمان و اجتناب از اقدامات یک‌جانبه تشویق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۱

قدما و عرفا گفته اند که: یکبار جستی ملخک...دوبار جستی ملخک...سه بار جستی ملخک....آخر به قعر دریا هستی....درست مثل ناوچۀ معروفتان که با یک شلیک از وسط 2تا شد و به قعر دریا رفت حالا خودتان می دانید صبر و تحمل هم اندازه ای دارد.........