• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402053120267
  • خبرنگار : 71610

بازدید میقاتی و نبیه بری از دکل حفاری نفت و گاز در آب‌های لبنان

بازدید میقاتی و نبیه بری از دکل حفاری نفت و گاز در آب‌های لبنان

پس از ورود کشتی حامل دکل حفاری نفت و گاز به منطقه «بلوک ۹» در آب‌های لبنان، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر موقت این کشور از این دکل بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان در جریان این بازدید اظهار کرد: امیدواریم این مناسبت مهم که لبنان شاهد آن است، طی روزهای آینده نشانه‌های خوبی را به همراه داشته باشد و به لبنان کمک کند تا با بحران‌های زیادی که از آن رنج می‌برد، مقابله کند.

وی تاکید کرد: آنچه تاکنون به دست آمده، دستاوردی برای میهن و لبنانی‌هایی است که بر مصیبت‌های خود صبور هستند و امیدواریم همه در مرحله بعدی برای پیشرفت کشورمان همکاری کنند و جلوی وخامت اوضاعی را بگیرند که در حال حاضر شاهد آن در تمامی سطوح هستیم.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در فرودگاه بیروت در این باره گفت: در این تاریکی، روز شادی فرا می‌رسد که من سال‌ها برای آن تلاش کردم.

وی افزود: امیدواریم که طی چند ماه آتی درهای رحمت الهی بر روی ملت لبنان گشوده شود و این اتفاق سرآغازی برای غلبه بر بحران اقتصادی کشور باشد و همچنین منجر به توافق لبنانی‌ها در پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید کشور شود.

بازدید میقاتی و نبیه بری از دکل حفاری نفت و گاز در آب‌های لبنان

«علی حمیه» وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان چهارشنبه ۲۵ مرداد اعلام کرده بود که کشتی اکتشافی و حفاری نفت و گاز «ترانس‌اوشن بارنتز» «Transocean Barents» برای آغاز فعالیت‌های اکتشافی و حفاری وارد منطقه بلوک ۹ در آب‌های لبنان شد.

این حفاری توسط کنسرسیوم سه‌جانبه متشکل از شرکت توتال فرانسه، غول انرژی ایتالیایی «انی» و شرکت انرژی دولتی قطر صورت می‌گیرد. این حفاری در چارچوب توافق لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha