• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060805348
  • خبرنگار : 71660

انتقاد سفارت روسیه در واشنگتن از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

انتقاد سفارت روسیه در واشنگتن از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

سفارت روسیه در واشنگتن امروز (چهارشنبه) تصمیم ایالات متحده را برای ارسال یک بسته کمک نظامی دیگر به اوکراین «اوج تزویر» خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای در پیام‌رسان تلگرام عنوان کرد: «ارسال سیستم‌های دفاع هوایی و هیمارس و دیگر مهمات به ارزش یک چهارم میلیارد دلار به رژیم زلنسکی، اوج تزویر را می‌رساند و این مسئله بیشتر هم می‌شود وقتی که مقامات کمک‌های نظامی خود را به نگرانی مردم اوکراین ربط می‌دهند.»

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین تاکید کرد: آمریکا مسیر و مفهوم مبارزه با روسیه تا آخرین اوکراینی را کنار نخواهد گذاشت.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: امکان ندارد که تصمیم امروز مقامات را با اظهارات اخیر «میت رامنی» یکی از نامزدهای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا ارتباط ندهیم. او اخیرا مدعی شده که  آمریکا با ارسال تسلیحات به اوکراین و با بودجه‌ای بسیار کم، ارتش روسیه را تخریب می‌کند.

دیپلمات‌های روسیه با اشاره به ادعاهای میت رامنی گفتند، صحبت‌های رامنی ثابت کرد که جان شهروندان سایر کشورها برای ایالات متحده ارزش ندارد.

چند روز پیش میت رامنی، سناتور آمریکایی از ایالت یوتا طی یک سخنرانی علنا به استراتژی واشنگتن درخصوص ارسال تسلیحات به اوکراین جهت «تضعیف روسیه» اشاره و تاکید کرد، ارسال تسلیحات به کی‌یف «بهترین سرمایه‌گذاری دفاعی واشنگتن در تاریخ» است.

این سناتور جمهوری‌خواه ادعا کرد: «ما زندگی هیچ فردی را در اوکراین از دست نمی‌دهیم. اوکراینی‌ها شجاعانه در برابر روسیه که دارای ۱۵۰۰ تسلیحات هسته‌ای است، می‌جنگند. بنابراین ما ارتش روسیه را تنها با اندکی هزینه نابود و تخریب می‌کنیم.»

درحالیکه تقریبا یک سال و نیم از جنگ روسیه-اوکراین می‌گذرد و این دو کشور همچنان درگیر هستند، وزارت خارجه آمریکا از ارائه بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ تسلیحات به اوکراین» را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha