• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402061810749
  • خبرنگار : 71145

دولت صنعا رزمایش برگزار کرد

دولت صنعا رزمایش برگزار کرد

مانور نظامی تیپ هشتم حفاظت ریاست جمهوری وابسته به وزارت دفاع در دولت صنعا تحت عنوان «تولد نور» با هدف ارسال پیام به ائتلاف سعودی مبنی بر آمادگی کامل برای دفاع از یمن و حاکمیت آن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، روز جمعه، تیپ هشتم حفاظت ریاست جمهوری، وابسته به وزارت دفاع در دولت صنعا، همزمان با تدارک جشن سالگرد میلاد پیامبر (ص) و انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴، مانور نظامی را تحت عنوان «تولد نور» برگزار کرد.

در این مانور احمد حامد، رئیس دفتر ریاست جمهوری، سرلشکر محمد الغماری رئیس ستاد کل ارتش، سرلشکر علی المشکی، معاون وی و سرلشکر علی الکلانی، دستیار وزیر دفاع در امور منابع انسانی حضور داشتند.

به گزارش وب‌سایت یمنی «سبأ»، این مانور شبیه سازی حمله به مواضع دشمن فرضی توسط «گروهی از اعضای گردان تیپ هشتم، حفاظت ریاست جمهوری، به واسطه نفوذ به مواضع دشمن بود، در حالی که تجهیزات، توپخانه‌ها و مسلسل‌ها به شلیک گلوله‌های واقعی به سمت مواضع فرضی دشمن ادامه می‌دادند و با انواع سلاح‌ها آن‌ها را هدف قرار داده و با منفجر کردن وسایل نقلیه و انبارهای دشمن به آنها حمله می‌کردند.

اعضای تیپ هشتم حفاظت ریاست جمهوری با ابراز خوشحالی از برگزاری این مانور نظامی به منظور ارسال پیامی به دشمن، آمادگی کامل نیروهای تیپ برای دفاع از یمن، حاکمیت و استقلال آن و مقابله با دشمن، خنثی کردن نقشه‌هایش را اعلام کردند.»

سرتیپ عبدالصمد متوکل یکی از فرماندهان تیپ هشتم حفاظت ریاست جمهوری گفت: این مانور نظامی را تحت عنوان «تولد نور» انجام می‌دهیم.

دولت صنعا رزمایش برگزار کرد

متوکل خاطرنشان کرد: شرایط سختی که امت اسلامی به طور عام و یمن به طور خاص می‌گذراند، از جمله خطرات و چالش‌های نیروهای ظلم، سلطه و استکبار آمریکا و «اسرائیل» و مزدوران آن‌ها ارتش یمن را برای انجام وظیفه، آماده سازی و آمادگی کامل برای مقابله با این خطرات و چالش‌ها ملزم می‌سازد.

متوکل تأکید کرد که این مانور «قطره‌ای از کوه یخ و بیانگر یک گردان نمادین ویژه است که هدف آن ارسال پیامی به دشمن و سرسپردگان آن در داخل و خارج از کشور است که آمادگی کامل و حضور فعال برای هرگونه اقدامی و رویارویی مورد نیاز میدان، در هر مکان و زمانی را نشان می‌دهد.»

متوکل خطاب به «ائتلاف سعودی» گفت: ما در خشکی و دریا در نبردی با شما خواهیم جنگید که در طول تاریخ شاهد آن نبوده‌اید و سرنوشت شما شکست و خسران خواهد بود و پیروزی و غلبه از آن ما خواهد بود.

دولت صنعا رزمایش برگزار کرد

این در حالی است که مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که اولویت در این مرحله «مقابله با تجاوز و محاصره» یمن است. او تاکید کرد که جنگ «هنوز ادامه دارد» و خواستار آن شد که آمادگی همه؛ ارتش، نیروهای امنیتی و قبایل بالا بماند.

مرکز حقوق و توسعه «عین الانسانیه» آمار جرایم تجاوزکارانه طی هشت سال را فاش کرد. این مرکز اشاره کرد، مجموع شهدا و مجروحان به ۴۸ هزار و ۳۴۹ نفر رسیده که در بین آنها ۱۸ هزار و ۱۴۰ تن شهید و ۳۰ هزار و ۲۵۴ تن مجروح هستند.

چند روز پیش، دولت صنعا اعلام کرد، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد تحت فشار آمریکا، کمک‌های بشردوستانه خود را به یمن کاهش داده است تا شرایط زندگی در این کشور را که وارد نهمین سال جنگ تحمیلی شده، بدتر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha