• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402062314704
  • خبرنگار : 71477

مجارستان: واکنش بد اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین باعث چند دستگی جهان شد

مجارستان: واکنش بد اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین باعث چند دستگی جهان شد

وزیر امور خارجه مجارستان ضمن تاکید بر اینکه واکنش اروپا به بحران اوکراین باعث چند دستگی جهان شده است، گفت، بوداپست می‌خواهد شاهد اقدامات متحدکننده همچون ابتکارعمل کمربند و جاده چین باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در حاشیه نشست کمربند و جاده در هنگ‌کنگ به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: اروپا به جنگ اوکراین پاسخ بدی داده که متاسفانه باعث شده جهان مجددا دچار چند دستگی شود. بروکسل باید این جنگ را محدود می‌کرد اما در عوض آن را جهانی کرد.

وی افزود، عدم گفت‌وگو و ارتباط میان کشورهای متخاصم باعث شده که آن‌ها از دستیابی به صلح دست بکشند، در حالی که کشورهایی که از روابط خوب میان شرق و غرب سود می‌برند همچون مجارستان از نظر اقتصادی لطمه دیده‌اند.

پیتر سیارتو این مساله را با ابتکارعمل کمربند و جاده مقایسه کرد که قصد دارد جهان را برای امنیت و رفاه مشترک متحد کند و به همین خاطر است که مجارستان از حضور چین استقبال می‌کند.

وزیر خارجه مجارستان از کشورهای ثروتمند غرب اروپا که اکنون به دلیل نگرانی‌های سیاسی در مورد جدا شدن از اقتصاد چین یا «کاهش ریسک» صحبت می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: آن‌ها درست مثل کشورهای کوچک به دنبال سرمایه‌گذاری چین هستند. آن‌ها می‌توانند ریاکار باشند، آن‌ها از عهده این کار برمی‌آیند.

این دیپلمات ارشد مجارستانی افزود:‌ اما بوداپست برخلاف این کشورها سیاست خارجی خود را به طور صریح و شفاف ابراز می‌کند.

وی هشدار داد که اگر جدا شدن از اقتصاد چین تحقق یابد، اقتصاد اروپا از بین خواهد رفت.

دولت مجارستان یکی از منتقدان صریح واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین از همان ابتدا بوده است. بوداپست خواستار مذاکرات صلح شده در حالی که از تحریم روسیه و تامین تسلیحاتی اوکراین انتقاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha