• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402063119256
  • خبرنگار : 71038

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر امور خارجه مالت:

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد
رایزنی وزیران امورخارجه ایران و مالت در نیویورک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه به وقت نیویورک با «یان بورگ» وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت کشور مالت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار  با اشاره به سوابق خوب همکاری‌های تجاری دو کشور در گذشته، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها بزودی در مسیر درست خود قرار گیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در زمینه‌های شیلات، کشاورزی، دارو و فناوری اشاره کرد و گفت: علاقه‌مند به تقویت همکاری دو کشور در زمینه‌های بندری و کشتیرانی هستیم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به عضویت مالت در شورای امنیت سازمان ملل، آن را یک فرصت برای نقش آفرینی سازنده در فضای بین المللی دانست.

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و مالت در نیویورک


 امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به عضویت مالت در اتحادیه اروپا و ساختارهای اروپایی، گفت: در دیدار با آقای بورل، مسئول عالی سیاسی اتحادیه اروپا توافق کردیم که گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه انجام شود.

 وی همچنین مواضع کشورمان در خصوص برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها، فلسطین و اوکراین را اعلام کرد.

گفتگوهای نیرومندتری میان ایران و اتحادیه اروپا انجام خواهد شد
رایزنی وزیران امورخارجه ایران و مالت در نیویورک

آقای «یان بورگ»، وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علاقه‌مند به همکاری‌های دوستانه و سازنده با ایران هستیم.


وی افزود: همواره نیازمند دیدار و گفتگو برای شناخت و درک بهتر تحولات هستیم و از پیشرفت تحولات مثبت در روابط خارجی و منطقه‌ای ایران حمایت‌ می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۳۱ ۱۹:۰۸

با سلام . اقتصاد پر قدرت شرق اسیا مانند چین .هند . کره جنوبی . مالزی .ویتنام . مالزی و غیره برای عبور به اروپا و افریق نیاز شدید به کریدور دارد . و تلاش خواهد کرد که این کریدورها را ایجاد و یا مانع ان را از بین ببرد 1= کریدور روسیه 2= کریدور حمهوری اذربایجان 3= کریدور ایران 4= کریدور عراق 5= کریدور هند . عربی . بندر حیفا . مدیریترانه . کریدور روسیه بسته است و اگر باز نشود خود روسیه دچار چالش خواهد شد 2= کریدور جمهوری اذربایحان از دوراه اجرا خواهند کرد {.( باکو . کرجستان . ترکیه )و مسیر دوم . (باکو . دلان زنگزور . ترکیه . اروپا )} 3=کریدور ایران . چابهار و بندر عباس 4= کریدور عراق .بندر فاو .ترکیه 5= کریدور .هند . امارات . عربستان . اردن . بندر حیفا. الان رقابت کشورها برای بهرهمندی از این نعمت الهی است . هر کشوری مانع ایجاد کریدور شود با چالش مهم در سیاست خارجی با کشورهای شرق اسیا و اروپا و افریقا روبرو خواهد شد مانند روسیه