• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۵:۲۳
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402070301727
  • خبرنگار : 71660

زلنسکی و حرف‌های بی‌پرده‌اش هم حمایت می‌خرد و هم دوستان را خشمگین می‌کند

زلنسکی و حرف‌های بی‌پرده‌اش هم حمایت می‌خرد و هم دوستان را خشمگین می‌کند

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از یک طرف خود را به عنوان «متخصص ارتباطات» ثابت کرده که می‌تواند حمایت‌های چشمگیر غرب را برای کشورش دریافت کند و از طرف دیگر این بازیگری که رئیس‌جمهور شده و در عرصه سیاست تازه‌کار است، می‌تواند «دشمن خود در روابطش» باشد و با موضع‌گیری سیاسی خشمگین خود علیه بزرگترین حامیان مالی کی‌یف، دریافت کمک‌ از سوی رهبران جهان را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در سفر اخیر ولودیمیر زلنسکی به نیویورک و واشنگتن، این دو تصویر از او به نمایش گذاشته شد.

او در مجمع عمومی سازمان ملل برخی از متحدان اروپایی را که درگیر بحث و مشاجره بر سر صادرات غلات اوکراین هستند، به باد انتقاد گرفت و گفت که «آن‌ها همبستگی را در یک تئاتر سیاسی بازی اما در واقع به آماده‌سازی صحنه برای مسکو کمک می‌کنند».

لهستان یکی از حامیان سرسخت اوکراین که بر سر همین موضوع با این کشور به مشکل خورده، پاسخ زلنسکی را داد. «آندژی دودا» رئیس‌جمهوری لهستان اخیرا اوکراین را با «فردی غرق‌شده که می‌تواند دیگران را نیز غرق کند» مقایسه کرد.

زلنسکی و حرف‌های بی‌پرده‌اش هم حمایت می‌خرند و هم دوستان را خشمگین می‌کنند
آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان

زلنسکی ۲ روز پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، طی سفر به واشنگتن سپاسگزاری خود را از آمریکا و لهستان به خاطر کمک‌هایشان نشان داد. مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست موشک‌های دوربرد پیشرفته را برای کمک به ضدحمله اوکراین مطرح کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد: رفتار زلنسکی با تلفیقی از خشم و سپاسگزاری بیانگر این است که او تمایل دارد در داخل کشورش «قدرت» را نشان دهد و در خارج و صحنه جهانی می‌خواهد «سپاسگزاری» را به‌نمایش بگذارد.

موضع مغایر و رویکرد سنت‌شکنانه او نسبت به ارتباطات دوران جنگ می‌تواند هزینه‌ای داشته باشد. واکنش‌های غیررسمی و ظاهرا بداهه او نوعی «اصالت و اعتبار» به همراه دارد که می‌تواند وفاداری و احترام برایش بخرند. اما همین رفتارها برای برخی سیاستمداران و دیپلمات‌های باتجربه «آزاردهنده» به نظر می‌رسد.

طی ۱۸ ماه جنگ روسیه-اوکراین، زلنسکی مقامات سازمان ملل را با گفتن اینکه شورای امنیت این سازمان باید اقدامی علیه روسیه انجام دهد و یا اینکه این شورا خود را منحل کند، خشمگین کرده است. او همچنین برخی قانونگذاران اسرائیلی را با مقایسه این جنگ به هولوکاست خشمگین کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای در ماه مه گفت که درک نمی‌کند چرا برخی دولت‌های غربی درخصوص تحویل تسلیحاتی که اوکراین نیاز فوری به آن‌ها دارد، کُند و آهسته پیش می‌روند. او همچنین طی نشست ناتو در ماه ژوئیه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی از رهبران این ائتلاف نظامی به دلیل «مقاومت بی‌سابقه و پوچ» نسبت به عضویت اوکراین در ناتو انتقاد کرد؛ اظهاراتی که بایدن و نزدیک‌ترین رایزن‌هایش را عصبانی کرد و بلافاصله روز بعدش زلنسکی این نشست را «موفقیتی با معنی برای اوکراین» توصیف کرد.

زلنسکی و حرف‌های بی‌پرده‌اش هم حمایت می‌خرند و هم دوستان را خشمگین می‌کنند

وال استریت ژورنال در پایان می‌نویسد: «هدایت یک کشور در زمان جنگ همیشه دشوار است و زلنسکی با تکیه بر متحدان برای دریافت تسلیحات، اطلاعات و کمک‌های مالی این سختی را بیشتر می‌کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha