• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402070603774
  • خبرنگار : 71660

اصلاح قانون اساسی کره‌شمالی با تمرکز بر توسعه توان هسته‌ای

اصلاح قانون اساسی کره‌شمالی با تمرکز بر توسعه توان هسته‌ای

کره شمالی با اصلاحیه قانون اساسی خود موجب تقویت توان هسته‌ای این کشور می‌شود و در عین حال رهبر این کشور همکاری امنیتی سه‌جانبه میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن را «بدترین تهدید واقعی» خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، تصمیم اصلاح قانون اساسی در نهمین جلسه از چهاردهمین «مجلس عالی خلق» کره شمالی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور اتخاذ شده است.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA، «مجلس عالی خلق» پس از پایان نشست دو روزه خود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به اتفاق آرا اصلاحیه‌ای را در قانون اساسی تصویب کرد که به موجب آن، کره شمالی با توسعه پر سرعت تسلیحات هسته‌ای خود، نسبت به «بازدارندگی جنگی و محافظت از صلح جهانی و منطقه‌ای» اطمینان حاصل می‌کند.

کیم جونگ اون طی سخنرانی در این مجلس اظهار کرد: «سیاست هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره تحت عنوان قانون اساسی این کشور دائمی شده است و براساس آن کسی اجازه ندارد از آن سرپیچی کند. این رویدادی تاریخی است و به ما اهرم سیاسی قدرتمندی ارائه می‌دهد تا به طور چشمگیری توانایی‌های دفاع ملی خود را تقویت کنیم.»

او در ادامه با اشاره به ائتلاف نظامی سه‌جانبه میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تاکید کرد: این ائتلاف سه‌جانبه در نهایت به تشکیل نسخه آسیایی ناتو منجر می‌شود و ریشه اصلی جنگ و تهاجم است. این بدترین تهدید واقعی تلقی می‌شود.

اصلاح قانون اساسی کره‌شمالی با تمرکز بر توسعه توان هسته‌ای

اصلاح قانون اساسی کره‌شمالی با تمرکز بر توسعه توان هسته‌ای

وزارت اتحاد کره جنوبی در واکنش به این اقدام کره شمالی گفت: اصلاحیه قانون اساسی کره شمالی بیانگر اراده راسخ پیونگ‌یانگ در کنار نگذاشتن برنامه هسته‌ای است. ما مجددا تاکید می‌کنیم که اگر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، پایان رژیم خود را رقم خواهد زد.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه دولت ژاپن نیز بیان کرد: توسعه موشکی و هسته‌ای کره شمالی تهدیداتی را برای صلح و امنیت کشور ما و همچنین جامعه جهانی به همراه دارد و ژاپن چنین چیزی را برنمی‌تابد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید، تحلیلگران بر این باورند که سیاست هسته‌ای کره شمالی که وارد قانون اساسی این کشور شده، «اقدامی نمادین» بوده و خاطر نشان می‌کنند که پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای ندارد و می‌خواهد به‌طور دائمی به توسعه هسته‌ای کشورش ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha